بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

نکته هایی که باید پیش از طراحی، چاپ و خرید کاغذ کرافت بدانیم (1)

هر خریدی با نیازی آغاز می شود و با پرسش و جست و جو ادامه می یابد. طراحی، چاپ و خرید کاغذ کرافت هم از نمونه ی خرید هایی است که با نیازی آغاز می شود و سپس مشتری به جست و جو، پرسش و تحلیل و بررسی برای دست یافتن به کالای مطلوب خود می پردازد. ابتدا به بازار سر می زند، سپس نمونه های متعدد و گوناگون از کالای مورد نظر خود، در این خصوص کاغذ کرافت، را بررسی می کند و پس از تحلیل و ارزیابی تامین کننده و فروشنده های مختلف، به تصمیم گیری در خصوص خرید کالا می پردازد.

در این مقاله سعی داریم تا با نگریستن به و مرور کردن مطلب های یاد شده با محوریت کاغذ کرافت، مشتری و مصرف کننده های کاغذ کرافت را در داشتن تجربه ای بهتر نسبت به خرید و استفاده از این سازه ی چاپی، یاری دهیم. پس اگر قصد خریدن کاغذ کرافت دارید، این مقاله می تواند شما را در دست یافتن به هدف تان یاری دهد.

پیش از خرید (درک نیاز)

پیش از خرید کاغذ کرافت، لازم است هدف خود از خرید کاغذ کرافت را مشخص کنید؟

اشتباه نکنید. نگارنده می داند که هیچ شخصی بدون داشتن نیاز مشخص اقدام به خرید نمی کند. در این خصوص منظور این است که چه ویژگی هایی از کاغذ کرافت مورد نظر شماست. همان گونه که در مقاله ی پیشین یاد کردیم، هم چون هر کالایی، کاغذ های کرافت نیز انواع، گونه و نمونه های متعدد و مختلف، با ویژگی های بسیار و نا هم گون دارند که همین سبب می شود تا هر یک برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار بگیرد. پس هرچه نسبت به هدف خود از خرید کاغذ کرافت و ویژگی هایی که از کاغذ کرافت انتظار دارید (میزان مقاومت کاغذ کرافت در برابر پارگی، ضخامت کاغذ کرافت، وزن کاغذ کرافت، گرماژ کاغذ کرافت، رنگ کاغذ کرافت و ویژگی هایی از این دست) آگاه باشید، نه تنها خود خرید و تجربه ای بهتر خواهید داشت، که فروشنده را نیز در برآورده ساختن نیاز خود و تامین کاغذ کرافت مورد نظر شما، یاری خواهید داد.

چگونه می توانیم به ویژگی های مورد نظر برای خرید کاغذ کرافت پی ببریم؟

پرسش های زیر می توانند به شما کمک کنند تا به انتظار و توقع خود از کاغذ کرافت پی ببرید:

ضخامت کاغذ کرافت چه میزان باشد؟ همان گونه که در مقاله های پیشین از نگارنده به یاد داریم، کاغذ های کرافت در ضخامت های مختلف تولید، چاپ و عرضه می شوند که البته بسته به کاربرد مورد نظر شما، این ضخامت می تواند متفاوت باشد. برای نمونه اگر برای بسته بندی گل و گلدان و چیز هایی از این دست به کاغذ کرافت نیاز دارید، یک کاغذ کرافت با ضخامت معمولی و حتی نازک می تواند پاسخ گوی نیاز شما باشد.

شاید قصد دارید تا برای بسته بندی و حمل فرآورده های گوشتی هم چون ماهی از کاغذ کرافت استفاده کنید. در این خصوص بهتر است کاغذ کرافت از ضخامت کافی برخوردار و در برابر نفوذ نم و رطوبت به بیرون از کاغذ، مقاوم باشد. تصور کنید که ماهی را در کاغذ کرافتی نازک که البته در برابر رطوبت نیز مقاوم نیست قرار می دهید، هنوز مصرف کننده و خریدار بینوا به خانه نرسیده که متوجه می شود نم و خون و رطوبت ماهی، دست، صندلی ماشین یا حتی لباسش را فرا گرفته است و همین سبب می شود تا تجربه ی ناخوشایندی نسبت به فروشنده پیدا کند که البته تجربه و مراجعه های بعدی او برای خرید را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای دانلود فایل مقاله ی «نکته هایی که باید پیش از طراحی، چاپ و خرید کاغذ کرافت بدانیم (1)»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «نکته هایی که باید پیش از طراحی، چاپ و خرید کاغذ کرافت بدانیم (1)»

آیا کیسه برنج صنعتی سالم و به صرفه است و چرا؟

چرا کیسه برنج صنعتی بهتر است؟

کافی است سری به مغازه، فروشگاه و هر مکان و جایی که به عرضه و فروش برنج می پردازند بزنید و نظر و دیدگاه مشتری و مصرف کننده ها را درباره ی کیسه ی برنج جویا شوید. در نهایت به یک واقعیت و اصل مسلم می رسید:

عموم مشتری و مصرف کننده ها درک و تصویر روشنی از چرایی و دلیل های برتری کیسه برنج صنعتی نسبت به کیسه برنج های پلاستیکی و مرسوم ندارند. همین عامل سبب شده تا ببینیم که هم چنان تولید کننده هایی به عرضه و فروش برنج در کیسه های پلاستیکی و سنتی مرسوم می پردازند.

نگارنده بخش عمده ای از این بی توجهی و بی اعتنایی به کیسه و بسته بندی های صنعتی را، ناشی از نا آگاهی و بی اطلاعی از فایده های این کیسه ها و ضرر و زیان های استفاده از کیسه های پلاستیکی و غیر صنعتی رایج می داند. این در صورتی است که اگر عموم مردم اندکی با فایده و کارکرد های متنوع و موثر کیسه های برنج صنعتی آشنا شوند، به طور قطع نسبت به خرید و گزینش کیسه های برنج خود حساس تر خواهند شد و با آگاهی و اطلاع بیشتری به خرید کیسه برنج های صنعتی و پلی پروپیلن، اقدام می کنند. به همین دلیل نگارنده بر آن شد تا یادداشتی را به این موضوع اختصاص دهد.

کیسه برنج های پارچه ای، صنعتی، عمومی، اختصاصی و پلی پروپیلن چه فایده هایی برای خریدار و مصرف کننده دارند؟

کیسه های برنج صنعتی، از نظر هزینه و قیمت مقرون به صرفه تر هستند: اگر طول عمر، ماندگاری، سهولت حمل و نقل، سلامت برنج، ماده های اولیه ی به کار رفته و کیفیت کلی کیسه را در نظر آوریم، در میابیم که کیسه های برنج صنعتی و پلی پروبیلن، نسبت به کیسه های برنج های معمولی و پلاستیکی رایج، به صرفه و مناسب تر هستند.

کیسه های برنج پلی پروبیلن و اختصاصی، از نظر ماندگاری و سلامت کالا، گزینه ی بهتری هستند: این کیسه ها به دلیل این که از مواد اولیه ی نو و بهینه ساخته و فرآوری شده اند، گزینه ی بهتر و مناسب تری برای بسته بندی، حمل و نقل و در نهایت عرضه ی مواد غذایی از جمله غلات، حبوبات، گندم و برنج هستند.

رونق کسب و کار: کیسه های برنج صنعتی به دلیل طرح های سفارشی، امکان گسترده ای را برای حفظ برند، نمایش و گسترش نام تجاری و معرفی کسب و کار، پیش روی تولید کننده قرار می دهد و همین سبب می شود تا زمانی که مصرف کننده کیسه را نزد خود دارد، همواره برند و نام تامین کننده را پیش رو و در کانون ذهن و توجه خود بیابد.

کیسه های پلی پروبیلن حتی پس از مصرف نیز به کار می آیند: کیسه های صنعتی این امکان را به مصرف کننده و مشتری می دهند که حتی پس از خرید و مصرف برنج نیز بتوانند از کیسه های برنج، برای کارکرد و منظور های دیگری هم چون خرید های خانه، نگه داری دیگر غلات و حبوبات، نگه داری ابزار و وسیله های تعمیراتی و البته نگه داری البسه و پارچه و مورد هایی از این دست، استفاده نمایند.

با نگاهی جامع و تفسیری دقیق نسبت به مطلب های یاد شده، در می یابیم که کیسه های صنعتی و پارچه ای، از هر نظر، از کیسه های مرسوم و رایج بهتر و مقرون به صرفه تر هستند. با خرید این کیسه ها شما مزیت و امتیاز های زیر را برای خود و جامعه فراهم می کنید:

صرفه جویی در هزینه

صرفه جویی در زمان

کمک به حفظ محیط زیست

امکان بهره مندی چند منظوره از کیسه

امیدواریم این یادداشت توانسته باشد شما را نسبت به خرید کیسه های برنج صنعتی و پلی پروپیلن، ترغیب کرده باشد.

برای دانلود فایل مقاله ی «آیا کیسه برنج صنعتی سالم و به صرفه است و چرا؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «آیا کیسه برنج صنعتی سالم و به صرفه است و چرا؟»

بسته بندی سبز چیست و چه جایگاهی در بازاریابی دارد؟ (2)

در مقاله ی پیشین به معرفی بسته بندی سبز پرداختیم و دانستیم که با این روش، میزان انرژی کم تری برای تولید و چاپ بسته بندی صرف می شود، هم چنین ماده های اولیه ی قابل بازیافت و دوست محیط زیست در بسته بندی به کار می روند و در نهایت آلودگی، تخریب و آسیب کم تری متوجه اکوسیستم و زندگی انسان و دیگر موجود های زنده می شود.  

افزون بر مورد های یاد شده، در بسته بندی سبز ماده های اولیه ی کم تری به کار می رود و برای فرآیند بسته بندی و انتقال آن، از انرژی های تجدید پذیر هم چون سوخت های زیستی، باد، و انرژی خورشیدی استفاده می شود.

در این مقاله به جزئیات این گونه ی نوین بسته بندی می پردازیم.

مواد به کار رفته در بسته بندی سبز:

  • پلاستیک های تجدید پذیر زیستی (پلاستیک هایی که فرآیند تجدید آن ها به محیط زیست آسیب نمی زند)
  • پلاستیک های گیاهی
  • کالا های قابل باز یافت
  • منبع های انرژی جایگزین (انرژی خورشیدی و مانند آن)
  • کیسه های قابل باز یافت پلی اتیلن
  • بسته بندی های قالبی برای تخم مرغ و دیگر مواد

راه کار های رایج در بسته بندی سبز

بسته بندی با استفاده از مواد تجدید پذیر: پی.ال.ای نشاسته ای (اسید لاکتیک)، از جمله منبع های تجدید پذیری است که از آن برای بسته بندی سبز استفاده می شود. پی.ال.ای از نیشکر، سیب زمینی، ذرت و دیگر مواد نشاسته ای به کار می رود.

بسته بندی با استفاده از مواد افزودنی: در کل دو گونه ی افزودنی برای بسته بندی وجود دارند که آن را ماندگار و تجدید پذیر می کند. افزودنی اوکسو (OXO) و افزودنی بایو (BIO)، دو نمونه ی یاد شده هستند.

بهینه سازی بسته بندی: بهینه سازی بسته بندی بر کاهش مصرف مواد و افزایش ماندگاری بسته بندی دلالت دارد. در کل می توان گفت که این مورد بر افزایش راندمان بسته بندی متمرکز است.

مواد قابل بازیافت: همان گونه که از نام آن مشخص است، این مورد بر امکان بازیافت بسته بندی و مواد به کار رفته در آن دلالت دارد و رکن اصلی بسته بندی سبز به شمار می رود.

چه موادی در بسته بندی سبز به کار نمی روند؟

همان گونه که در مقاله ی پیشین یاد شد، انگیزه و چرایی پیدایش بسته بندی و بازاریابی سبز، بر محور نگه داری و حفاظت از اکوسیستم و گونه ی بشری استوار است. به همین دلیل، هر آنچه که بقای این دو مورد را به پرسش بکشد، در بسته بندی سبز جایی ندارد. سوخت های فسیلی نمونه ی شناخته شده و بارزی از این دست هستند که جدا از تولید پر هزینه و کم بهره ای که دارند، در نهایت سوخته می شوند یا در میان اقیانوس و زمین های سبز سکنا گزیده و سبب تخریب تدریجی اکوسیستم می شوند. مورد های زیر نمونه هایی از موادی هستند که در بسته بندی سبز به کار نمی روند:

روش های استفاده از بسته بندی سبز

بسته بندی سبز روش های مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

سعی کنید در بسته بندی های کاغذی، هیچ فضای خالی و بی استفاده ای وجود نداشته باشد.

  • اطمینان حاصل کنید که بسته بندی به طور دقیق با ماده (محتوا و کالا) منطبق باشد، به طوری که بسته بندی تنها کالا ی مورد نظر را پوشش دهد و اضافه تر از آن نباشد.
  • از کاغذ های باطله، بدون استفاده و برش داده شده که از بسته بندی های پیشین مانده اند، برای بسته بندی های بعدی استفاده کنید.
  • تا حد امکان از کاغذ های نازک تر و کم وزن استفاده کنید.
  • علامت بازیافت را بر روی بسته بندی ها درج کنید تا مصرف کننده از امکان بازیافت مطلع باشد.

در پایان لازم است یادآور شویم که بازاریابی سبز و به دنبال آن بسته بندی سبز، در ابتدای مسیر رشد خود قرار دارد و هنوز راهی طولانی برای دست یافتن به کمال آن در پیش است. گرچه نگارنده باور دارد که هرچه آگاهی مصرف کننده ها نسبت به این شاخه ی دانشی جدید بیشتر شود، تمایل و انگیزه ی بیشتری در آن ها ایجاد می شود که خود محرک موثری برای گسترش این فیلد نوپدید خواهد بود.

برای دانلود فایل مقاله ی «بسته بندی سبز چیست و چه جایگاهی در بازاریابی دارد؟ (2)»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «بسته بندی سبز چیست و چه جایگاهی در بازاریابی دارد؟ (2)»

بسته بندی مواد غذایی و خوراکی

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی از جمله سازوکار و مکانیزم هایی است که بر خلاف آن چه نشان می دهد، از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. همه می دانیم که مواد غذایی با سلامتی انسان و در ادامه ی آن، جامعه سروکار دارد و همین سبب می شود تا اهمیت آن دو چندان شود.


به دلیل حساسیت مواد غذایی، استعداد بالای آن ها برای فاسد شدن و آسیب پذیری نسبت به دگرگونی های محیطی، لازم است تا فرآیند تولید و بسته بندی این گونه مواد، با دقت بالا و توسط سازوکار های مطمئن و سلامت انجام گیرد که البته بسته بندی مکانیزه نیز پاسخی است به این نیاز که اگر درست انجام نگیرد، دستاوردی خلاف آن چه باید خواهد داشت.

مقاله ی پیش روی نگارنده نیز زمینه ای فراهم می کند تا بهتر و بیشتر به این مهم بپردازیم و بر نقطه های تاریک از جنبه های مختلف آن، نور بتابانیم. تامین تازگی و طراوت مواد غذایی، جلوگیری از آلودگی کالا و پیش گیری از دستکاری و جعل داده های ثبت شده بر روی کالا و بسته بندی، محور هایی هستند که نگارنده به آن ها می پردازد.

تازگی

مواد غذایی از جمله آسیب پذیر و حساس ترین ماده هایی هستند که در جهان وجود دارد. اندکی رطوبت، اندکی هوا، آلودگی و بروز جانور و حشره های موذی کافی است تا همه ی خاصیت یک کالای غذایی را نابود کند و آن را از بین ببرد. پس نگه داری و تامین تازگی ماده های غذایی، از جمله شرط و پیش نیاز های مهمی است که باید در بسته بندی و چاپ بسته بندی مواد غذایی رعایت شود. جنس ماده ی به کار رفته در بسته بندی، از جمله فاکتور هایی است که در تحقق یافتن یا نیافتن این مهم، نقش حیاتی دارد. این فاکتور در خصوص ماده های غذایی هم چون سبزی و نمونه های مشابه، اهمیت بیشتری می یابد.

دستکاری

بسته بندی مواد غذایی باید نسبت به هر گونه دستکاری، تجاوز و استفاده ی عامل دیگری غیر از مصرف کننده، مصون و ایزوله باشد. اگر مشتری و مصرف کننده اندکی نسبت به ایمن بودن بسته بندی در برابر دخالت شخص سومی غیر از تولید کننده و مصرف کننده حساس شود، اعتبار و ارزش کالا و البته سازمان برای بلند مدت خدشه دار خواهد شد که البته خسارت های مالی خود سخنی دیگر دارد.

هم چنین بسته بندی باید نسبت به جعل حساس و ایمن باشد. منظور از جعل، هر گونه دستکاری کردن داده، رقم و آمار های ثبت شده بر روی بسته بندی است. چه بسیار انسان و حتی تولید کننده های فرصت طلبی که با دست بردن در تاریخ انقضا، قیمت و دیگر داده های بسته بندی کالای غذایی، اعتبار و ارزش یک تولید کننده را برای همیشه به پرسش می کشند.

آلودگی

کالا مسیری بس طولانی را از کارخانه (از دست تولید کننده)، تا رسیدن به خانه (دست مشتری) می پیماید. پس بسته بندی باید به گونه ای باشد که افزون بر حفاظت از سلامت کالا در مسیر یاد شده، بتواند از بروز و نفوذ هر گونه آلاینده (هوایی، فیزیکی و زیستی)، به درون بسته بندی و کالای غذایی درون آن، جلوگیری کند.


در پایان باید یادآور شویم که بر خلاف آن چه عموم مردم و شاید برخی از تولید کننده ها می پندارند، فرآیند چاپ و بسته بندی مواد غذایی، از جمله فرآیند های حساس، مخاطره آمیز و البته پر هزینه و پر چالش است که هر گونه سهل انگاری، کوتاهی و بی توجهی در انجام آن، هزینه و ضرر های زیادی را در ابتدا متوجه تولید کننده و سپس جامعه خواهد کرد. گرچه ارزش دادن به این مهم، سبب افزایش اعتبار کالا نزد مشتری و به دنبال آن حمایت مشتری از کالا و تولید کننده خواهد شد.

برای دانلود فایل مقاله ی �بسته بندی مواد غذایی و خوراکی�، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی �بسته بندی مواد غذایی و خوراکی�

کاربرد کاغذ کرافت و استیکر در منزل

از مقاله های پیشین، نکته و یافته های زیادی درباره ی کاغذ کرافت و استیکر و کاربرد های گسترده ی آن ها در صنعت های چاپ، تبلیغات، بسته بندی و البته مواد غذایی به یاد داریم.

  • دانستیم که استیکر از جمله سازه های تبلیغاتی است که به دلیل جنس، نوع ساختار، ماهیت و کارکردی که دارد، جزو اثر گذارترین، مفید ترین و مقرون به صرفه ترین ابزار های تبلیغات و بازاریابی به کار می رود.
  • درباره ی کاغذ کرافت صحبت کردیم و پی بردیم که کاغذ کرافت به دلیل استفاده از پالپ یا همان خمیر چوب، رنگ قهوه ای دارد و از کاربرد های گسترده اش در صنعت چاپ، بسته بندی و مواد غذایی مطلع و آگاه شدیم.

در این مقاله اما سعی و هدف داریم تا به معرفی، تحلیل و بررسی کاغذ کرافت و کاربرد آن در خانه و میان افراد خانواده بپردازیم. در پایان این یادداشت، مخاطب و خواننده به کاربرد و فایده های گسترده ی کاغذ کرافت و استیکر در منزل آگاه خواهد شد و کاربرد های دیگری از ابزار های مورد نظر را خواهد یافت.

  • استیکر و نقش آن در زیبا سازی دکوراسیون منزل

استیکر جدا از کارکرد های تبلیغاتی و بازاریابی، کاربرد های مهم و گسترده ای در زیبا سازی منزل و دکوراسیون نیز دارد. برای نمونه می توانیم به سطح و روی وسیله های منزل هم چون یخچال، ماشین لباس شویی، کابینت، کمد دیواری، میز و دیگر سطح های مشابه اشاره کنیم. چسباندن استیکر های جذاب و زیبا به سطوح یاد شده، جذابیتی خاصی به منزل و دکوراسیون آن اضافه می کند و فضا را برای اهالی آن دل نشین می سازد.

استیکر برای بچه ها

کودکان و بچه های شما می توانند با استفاده از استیکر، جلوه و نمای جذاب و کودکانه ای به اتاق، میز، کمد و ابزار های و اسباب بازی های خود بدهند که بدون شک اثر به سزایی در روحیه و رفتار آن ها خواهد داشت. جالب است که شما با صرف هزینه ای ناچیز، می توانید به میزان قابل توجهی رفتار و روحیه ی کودک دلبند خود را دگرگون سازید.

هم چون بسته بندی های رایج مواد غذایی و گل و گیاه، در منزل نیز می توان برای پوشاندن سطح های مختلف، از کاغذ کرافت استفاده کرد. می توانید سطح گلدان های منزل را با استفاده از کاغذ های کرافت، به ویژه کرافت های سفارشی، بپوشانید و جلوه ی دیگری به منزل خود بدهید.

کاغذ کرافت را هم چنین می توان برای پوشاندن دریچه های باز و منفذ هایی که نمی توان از پلاستیک استفاده کرد، به کار گرفت.

جدا از عامل های یاد شده، نگه داشتن کاغذ کرافت در آشپزخانه جزو نکته های مهمی است که هیچ خانم یا آقای خانه داری نباید از آن غافل شود. به هر حال زمانی خواهد رسید که شما به پخت و تهیه ی ساندویچ خانگی می پردازید و به همین دلیل لازم است تا مقداری کاغذ کرافت در منزل داشته باشید. گذشته از این مورد، در دسترس داشتن مقداری کاغذ کرافت، می تواند در انجام خرید های روزمره (ماهی و سبزیجات) نیز به کار شما بیاید (هر چند که فروشنده ی مجرب پیش از مشتری به این نکته آگاه خواهد بود).

نگارنده باور دارد که اگر خوب بنگریم و اندکی میدان دید و توجه خود را گسترده سازیم، چه بسا کارکرد و استفاده های متعدد و بی شمار دیگری در این خصوص بیابیم که خود بتوانند باب مسئله، موضوع و بحث های جدید را باز کنند. با این حال، گام نخست این است ذهنیت خود را از کلیشه های رایج دور کنیم و بکوشیم تا با نگاهی ارزش آفرین به کالا و هر آن چه که اطراف ما هست، بنگریم.

برای دانلود فایل مقاله ی «کاربرد کاغذ کرافت و استیکر در منزل»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «کاربرد کاغذ کرافت و استیکر در منزل».