بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بسته بندی غذای حیوانات

بسته بندی غذای حیوانات خانگی

داشتن لیبل مشخصات و یا چاپ محتویات و مشخصات محصول روی بسته بندی مواد غذایی امری اجباری و در عین حال رقابتی برای تولیدکنندگان مواد غذایی می باشد. زیرا عموم مصرف­ کنندگان ترجیح می دهند بدانند محصولی که قرار است استفاده کنند دقیقا از چه مواد تشکیل شده، دارای چه میزان از انرژی بوده و چقدر از کالری مورد نیاز بدن آنها را در طول روز تامین می کند و...

حال اینکه این موضوع در تغذیه گروه افراد حساس تر مثل کودکان، سالمندان و یا حتی حیوانات خانگی بیشتر حائز اهمیت می باشد.

زیرا هر یک از این گروه ها به دلیل حساسیت های خاص فیزیکی که دارند ممکن است بر اثر تغذیه نامناسب دچار مشکلات و اختلالات جبران ناپذیری گردند. بنابراین قبل از هر گونه تصمیم درباره نوعتغذیه حیوانات خانگی خود باید از سلامت و پاکیزگی غذای آنها اطمینان حاصل کنید زیرا هرگونه آب یا غذای آلوده می تواند منشا بیماری های مهلک برای آن ها باشد.

مهمترین عامل در حفظ پاکیزگی و جلوگیری از آلودگی می تواند بسته بندی آن باشد. در صورتی کهغذای حیوانات خانگی با بسته بندی استاندارد ارائه گردد از نفوذ میزان قابل توجهی از آلودگی جلوگیری خواهد شد.

برای حیوانات تغذیه مناسب جهت رشد، ادامه فعالیت، حفظ شادابی و سلامتی لازم و ضروری است بطوریکه با یک بررسی ساده از وضعیت پوست و انعطاف آن، میزان درخشندگی چشم، ضربان قلب و... میتوان به سلامت تغذیه آن ها پی برد.

برای مثال غذای مفید و سالم مورد نیاز برای گربه باید شامل مقداری از موادی مثل کربوهیدرات ها، ویتامین ها و از همه مهم تر پروتئین ها باشد.

مواد مورد نیاز روزانه سگ نیز باید ترکیبی متعادل که شامل ویتامین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری مثل امگا 3، پروتئین ها و چربی ها باشد.

توصیه می شود تعادل را در تغذیه حیوانات خانگی خود رعایت کرده و از آن ساده نگذرید؛ مثلا چون سگ و گربه تمایل شدیدی به اعتیاد به پروتئین دارند ممکن است بعد از دیدن تمایل شدید آنها به خوردن غذاهایی مثل ماهی حس کنید آنها عاشق خوردن ماهی هستند و وعده های ماهی را برای آنها بیش از حد مجاز در نظر بگیرید که این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا نوعی ماده سمی ممکن است در وعده های غذای سگ و گربه که یکی از مواد تشکیل دهنده آن ماهی است به وجود بیاید که برای سلامتی آنها مضر بوده و حیات آنها را به مخاطره می اندازد و در کل هر ماده غذایی که بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد ممکن است در دراز مدت سبب ایجاد آلرژی گردد.

پس نتیجه می گیریم غذای حیوانات خانگی باید دارای این دو ویژگی مهم باشد:

-شامل میزان مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن حیوان باشد

-میزان انرژی مورد نیاز بدن حیوان را تامین کند

غذای سگ و گربه معمولا به دو صورت غذای خشک و غذای کنسروی در بازار ارئه می گردد.

غذای خشک به ظاهر شبیه خرده بیسکوییت هایی به رنگ قهوه ای هستند که در واقع از ترکیب مواد غذایی مناسب برای سگ و گربه تشکیل شده و خشک شده و میزان رطوبت آن حدود  6 الی 10 درصد است.

غذای کنسروی نیز مانند غذای خشک مخلوط مواد غذایی مورد نیاز سگ و گربه است با این تفاوت که دارای پروتئین و چربی بیشتری نسبت به غذای خشک بوده و میزان رطوبت آن خیلی بیشتر از غذای خشک بوده و در حدود 60 تا 80 درصد می باشد.


جهت دانلود فایل مقاله "بسته بندی غذای حیوانات" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "بسته بندی غذای حیوانات"


بسته بندی عسل

بسته بندی عسل

عسل که در فارسی به آن انگَبین نیز می گویند در ظاهر یک ترکیب بسیار غلیظ قندی است که از زمان های خیلی دور استفاده آن در فرهنگ ها و ملل مختلف رواج داشته و گذشتگان از خواص درمانی و طبیعی آن نیز بهره می بردند.

این ماده غلیظ و شیرین معجزه آسا با وجود خواص بسیار زیاد و بی نظیر درمانی که دارد برای کودکان زیر دو سال به دلیل ایجاد نوعی سم به نام سم بوتولینم توصیه نمی شود.

عسل ها انواع و اقسام مختلف و متفاوتی دارند که هر یک علاوه بر تاثیرات و خواص درمانی، ظاهر و طعم و بوی متفاوتی نیز دارند.

برای مثال عسل مرکبات مثل عسل بهارنارنج که برای آرامش اعصاب مفید است به رنگ زرد روشن، عسل آویشن که برای درمان درد مفاصل و تنگی نفس و همچنین تقویت بینایی استفاده می شود به رنگ قرمز، عسل افرا به رنگ لیمویی، عسل نارون رنگ قهوه ای و به همین ترتیب انواع مختلف عسل ظاهر متفاوتی دارند.

به طور کلی از عسل به عنوان یک داروی ضد التهاب و ضد باکتری که به همین دلیل حتی با گذاشتن آن روی محل زخم می توان به تسریع بهبود زخم کمک نمود استفاده می شود.

خواص مفید عسل طبیعی به قدری زیاد است که موسسه ملی بهداشت عمومی انگلستان به مردم توصیه کرده در صورت ابتلا به سرماخوردگی ابتدا عسل مصرف نموده و سپس به سراغ استفاده از آنتی بیوتیک های شیمیایی بروند.

با وجود تمام خواص دارویی و مفید عسل، معمولا تذکر داده می شود که به طور متوسط نباید بیش از 30 گرم عسل را در طول یک روز مصرف نماید.

عسل به دلیل میزان بسیار کم آبی که در آن وجود دارد خیلی دیر فاسد می شود، بنابراین نگهداری و استفاده از آن در دراز مدت دشوار نیست و به راحتی می توان با بسته بندی عسلو تجارت آن کسب و کار مطمئن و مفیدی داشت.

برای شروع تجارت و فروش عسل باید در اولین قدم پس از انتخاب نام تجاری و برند برای کسب و کار خود، به فکر یک بسته بندی مناسب و خاص برای محصول خود باشید.

برای بسته بندی عسل می توانید از راه های بسیار ساده ای استفاده کرده و در عوض با چسباندن یک برچسب یا لیبل جذاب که شامل لوگو و برند شما و طراحی خاص از محصول شماست روی بسته بندی ساده خود جلوه ای خاص به آن ببخشید.

همچنین می توانید از بسته بندی خاص و منحصر به فرد استفاده نموده تا در نگاه اول توجه بیننده را به محصول خود جلب کنید.


جهت دانلود فایل مقاله "بسته بندی عسل" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "بسته بندی عسل"

بسته بندی برنج

برنج طلایی

برنج دانه ای که غذای اصلی بخش بزرگی از جمعیت جهان محسوب می گردد و از منظر تولید انبوه و پر کاربرد پس از نیشکر و ذرت سومین محصول کشاورزی جهان است. دانه برنج حاوی ویتامین B ، آهن، منگنز و... است. از آنجاییکه بخش قابل توجهی از تولیدات نیشکر و ذرت برای مصرف سایر موجودات غیر از انسان استفاده می گردد، برنج مهمترین دانه از گروه غلات است که در واقع بخش قابل توجهی از کالری مورد نیاز انسان را تامین می کند.

گفته می شود گونه های اصلی برنج مربوط به بخش هایی از آسیا و آفریقا است، اما انواع برنج در سراسر دنیا وجود دارد که هر کدام ممکن است بسته به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی نیاز به کشت و مراقبت و به همین ترتیب نوع طبخ و پخت متفاوتی داشته باشند.

اگر بخواهیم به برخی از مشخصات کلی گیاه برنج اشاره کنیم، می توانیم بگوییم این گیاه می تواند قدی تا حدود 2 متر داشته باشد، برگ های آن بلند و باریک هستند، حاصل آن دانه های خوراکی که همان دانه برنج است و بسته به نوع خاک و شرایط آب و هوا می تواند باروری بیشتری داشته باشد.

انواع برنج می توانند بر اساس شکل ظاهری دانه برنج دسته بندی شود. برای مثال حتما تا بحال برنج دانه بلند یا برنج گرده را شنیده اید و می دانید که هر کدام از آنها برای طبخ غذاهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند؛ از برنج دانه بلند معمولا برای پخت غذاهای رسمی استفاده شده و از برنج خرد شده یا همان برنج گرده برای پخت دسرهایی مثل شیربرنج یا شله زرد استفاده می گردد.

نوعی برنج که البته از انواع طبیعی برنج نبوده و با اصلاحات ژنتیکی حاصل شده است با نام "برنج طلایی" ارائه شده است.

کاروتنوئید ماده ای است که در هویج موجب ایجاد رنگ نارنجی روشن می شود. این ماده در برنج نیز وجود دارد اما نه در دانه آن، بلکه در برگ های گیاه برنج موجود بوده و در طی فرآیند رشد، مورد استفاده گیاه قرار می گیرد.

به طور تخمینی هر سال حدود 600 هزار کودک به دلیل کمبود ویتامین A دچار اختلالات بینایی شده و یا حتی از بین می روند؛ به امید اینکه غنی سازی برنج با بتاکاروتن و مصرف آن در مناطقی که با کمبود ویتامین A به صورت جدی روبرو هستند موجب کنترل و از بین بردن این معضل شود پروژه "برنج طلایی" آغاز شد.

 این پروژه  از سال 1992 تا سال 2000 میلادی مورد تحقیق دو پژوهشگر به نام های Ingo Potrykus و Peter Beyer  قرار گرفت و به عنوان برنج طلایی که برای درمان کمبود ویتامین Aموثر است معرفی شد.

با این حال برخی منابع فایده برنج طلایی برای رفع کمبود ویتامین A را رد کرده اند.

زیرا پرسش هایی مثل اینکه بدن انسان می تواند بتا کاروتن برنج طلایی را به ویتامین A تبدیل کند؟ و یا حتی این خاصیت برنج طلایی در طول انبار کردن و نگهداری دانه برنج و پخت برنج نیز ماندگار خواهد بود؟ هنوز به پاسخ درست نرسیده است.


جهت دانلود فایل مقاله "برنج طلایی" روی لینک زیر کلیک کنید:

فایل مقاله "برنج طلایی"

چاپ رول آپ

چطور یک رول آپ حرفه ای طراحی کنیم؟

در مطلب مربوط به "رول آپ یا بنر ایستاده!" بیشتر در مورد رول آپ، شکل ظاهری، کاربردها و مزایای آن توضیح دادیم.

حالا سوال اینجاست که برای داشتن یک رول آپ خوب و با کیفیت که در یک نگاه نظر مخاطب را به سوی خود جلب کند چه باید کرد؟

نحوه طراحی یک رول آپ حرفه ای باید به چه صورت باشد؟

در این مطلب چند نکته در مورد طراحی رول آپ بیان می کنیم که با رعایت آنها می توانید در موقعیت های مناسب رول آپ خاص و حرفه ای از کسب و کار خود ارائه کنید.

1- در طراحی رول آپ سعی کنید لوگو کسب و کار خود را در بالای طرح قرار دهید. بدین منظور که اصولا لوگو هر شرکت نشان دهنده هویت آن شرکت بوده و به عنوان آن برند شناخته می شود. پس زمانیکه لوگو در جای مناسب قرار بگیرد نگاه مخاطب را به خود جلب کرده و معرف برند شما در لحظه اول خواهد بود.

2- برای جلب نظر بیننده و معرفی شرکت خود در لحظه اول، می توانید در کنار لوگو از شعار تبلیغاتی یا پیام اصلی شرکت خود نیز استفاده کنید. به این دلیل که اصولا شعار تبلیغاتی مرتبط با زمینه کاری انتخاب شده و سعی بر آن است که در پس جمله ای کوتاه به هدف کاری نیز اشاره شود. با این کار حتی زمانی که بیننده هیچ شناختی از شما و زمینه کاری مربوط به برند شما ندارد، می تواند با دیدن لوگو و در کنار آن پیام تبلیغاتی کسب و کارتان متوجه زمینه کار و یا حتی خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما شود.

3- از لحاظ بصری، ذهن عادت به دیدن و خواندن از راست به چپ و از بالا به پایین دارد؛ بنابراین اطلاعات مهمی که قصد دارید توسط مراجعه کنندگان دیده شود (مثل پیشنهادات ویژه، معرفی محصولی خاص یا حتی اطلاعات تماس) را در نقاطی که دید بیشتری دارند قرار دهید تا نظر بیننده را جلب کند و در ذهن وی ماندگار شود.

4- نکته بالا اصلا به این معنی نیست که در طراحی رول آپ خود زیاده روی کرده و آن را با اطلاعات اضافی و غیرضروری شلوغ کنید. اتفاقا هرچه طرح شما ساده تر و خلوت تر باشد کمتر موجب سردرگمی بیننده می شود و احتمال اینکه پیام خود را به مخاطب برسانید بیشتر است. اصلا نگران اینکه همه اطلاعات در طراحی رول آپ نگنجد نباشید چون به هر حال بخش بزرگتری از اطلاعات توسط تراکت، بروشور و همکاران شما در تیم فروش به مشتری انتقال داده می شود.

5- اگر قصد استفاده از تصویر در طراحی خود دارید توصیه می شود در انتخاب عکس دقت کنید چون عکسی که در طرح خود قرار می دهید بیشتر از هر چیزی در زمینه طرح شما دیده می شود. پس خیلی مهم است که یک عکس با کیفیت انتخاب کنید که حداقل رزولوشن آن 300dpi بوده و در فرمت رنگی CMYK باشد.

6- برای طراحی رول آپ سعی کنید از رنگ هایی در طرح خود استفاده کنید که با رنگ سازمانی و رنگ لوگو شما همخوانی داشته باشید. لازم است این نکته را حتی در مورد رنگ نوشته های روی کار نیز رعایت کنید تا زیبایی بیشتری را در طرح نهایی داشته باشید.


جهت دانلود فایل مقاله "چطور یک رول آپ حرفه ای طراحی کنیم؟" روی لینک زیر کلیک کنید:

فایل مقاله "چطور یک رول آپ حرفه ای طراحی کنیم؟"