بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

چاپ افست یا چاپ دیجیتال

چاپ افست بهتر از چاپ دیجیتال است؟ این سؤال از آن دسته سؤالاتی است که همیشه پرسیده می‌شود و برای آن‌هایی که چندان اطلاعاتی در این زمینه ندارند، به نظر پرسش بی‌جوابی می‌نماید چون پاسخ سرراست و مشخصی برای آن وجود ندارد. در جواب اینکه آیا چاپ افست بهتر است یا دیجیتال باید گفت، هم بله و هم نه! بهتر است برای اینکه دید بهتری نسبت به این مسئله پیدا کنیم، کمی درباره آن کنکاش کنیم و ببینیم در موضوع چاپ محصولات تبلیغاتی مانند بروشور، کارت ویزیت یا تراکت کدام یک بهتر عمل می‌کنند.


بیش از یک قرن از ظهور چاپ افست می‌گذرد و در تمام این مدت چاپ افست همواره بهترین گزینه برای چاپ همه‌چیز ازجمله محصولات تبلیغاتی، روزنامه‌ها، مجلات، کتابچه‌ها، کارت‌پستال‌ها، بروشورها و غیره بشمار می‌آمده است. به‌طور کلی، در چاپ افست جوهر از کلیشه به ورقه‌ی پلاستیکی منتقل می‌شود و سپس جوهر از آن به روی کاغذ، وینیل یا دیگر سطوح می‌آید، درحالی‌که در چاپ دیجیتال از کلیشه برای انتقال جوهر به کاغذ استفاده نمی‌شود.


افست علیه دیجیتال


به‌طور کلی، چاپ افست باکیفیت‌تر تلقی می‌شود، هرچند که چاپ دیجیتال نیز درزمینهٔ کیفیت گام‌های بزرگی به جلو برداشته است، به‌طوری که به چشم یک فرد عادی و غیرمتخصص، میان نسخه‌ی افست و نسخه‌ی دیجیتال یک تصویر مشابه، هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو کیفیت یکسانی در چاپ دارند. ولی ازنظر کارشناس و خبره‌ی این کار تفاوت کیفیتی به نفع چاپ افست وجود دارد. از طرف دیگر، به‌طور کلی چاپ افست به شما اجازه می‌دهد که ورق‌های بزرگ‌تری را چاپ کنید و ازنظر سرعت نیز کاغذهای بیشتری را به نسبت چاپ دیجیتال چاپ کنید. البته همان‌طور که گفته شد این مقایسه‌ها با نگاه کلی صورت گرفته است، چون میان ماشین‌آلات مختلف، امکانات و توانایی‌های مختلفی وجود دارد و تجهیزات چاپ دیجیتال فوق پیشرفته‌ی امروزی توانایی‌های به‌مراتب بهتری از نسل‌های پیشین خود دارند.


فارغ از این تفاوت‌های نسبتاً کوچک، محصول نهائی چاپ دیجیتال و افست به میزان قابل‌توجهی مشابه هم هستند. تفاوت میان این دو بیشتر ازنظر هزینه و بودجه است ولی حتی ازنظر هزینه هم میان چاپ افست و دیجیتال برتری مشهودی وجود ندارد. درواقع، بسته به تیراژ چاپی‌تان، چاپ افست یا دیجیتال می‌تواند نسبت به هم برتری‌هایی پیدا کنند. از آنجایی که چاپ افست از کلیشه برای چاپ استفاده می‌کند و هر سفارش چاپی نیاز به کلیشه‌ی مخصوص خود است که فرایند ساخت آن هزینه‌ و زمان می‌برد، شما در چاپ افست با مسئله‌ی هزینه‌ی کلیشه روبرو هستید؛ اما چاپ دیجیتال نیازی به کلیشه ندارد و هر تعداد سفارش‌های چاپی متفاوت باشند، هیچ هزینه‌ی بیشتری بر چاپ تحمیل نمی‌کنند.


تیراژ پایین علیه تیراژ بالا
تفاوت اصلی میان چاپ دیجیتال و چاپ افست در اینجا نمودار می‌شود. جالب‌توجه است که شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک که به دنبال حداکثر بازده در سرمایه‌گذاری‌های خود هستند، چاپ دیجیتال گزینه‌ی بهتری است، چراکه شرکت‌های کوچک که بیشتر به دنبال چاپ تیراژ پایین هستند، نیازی به پرداخت هزینه‌ی کلیشه برای افست ندارند و به همین خاطر، چاپ دیجیتال به‌صرفه‌تر از آب درمی‌آید؛ اما از آنجا که چاپ افست می‌تواند خیلی سریع میزان بالایی از نسخه‌ها را چاپ کند، هزینه‌ی چاپ با افزایش تیراژ چاپی کاهش می‌یابد. چاپ افست در تیراژ بالا نسبت به چاپ دیجیتال ارزان‌تر تمام می‌شود، چون هزینه‌ی کلیشه در قیمت هر نسخه‌ی چاپی جذب می‌شود. به‌طور کلی بسته به پروژه‌ی چاپی‌تان، چاپ دیجیتال عمدتاً گزینه‌ی مناسبی برای تیراژ چاپی کمتر از 500 نسخه است، ولی اگر تیراژ بالاتر از 500 نسخه را مدنظرتان دارید، چاپ افست مقرون به‌صرفه‌تر تمام می‌شود.


معرفی کاربردی‌ترین دستگاه چاپ روی پارچه

تولید طرح‌های رنگی و نقوش روی پارچه به‌وسیله باسمه یا قالب ظاهراً در سده چهارم پیش از مسیح در هند به وجود آمده است. در کارنامه‌های چینی نوشته‌شده است که پارچه‌های چاپی از سال 140 پیش از مسیح از هند به چین آورده شد. در زبان فارسی واژه‌ی چیت به معنی پارچه‌های چاپی است و این واژه در اصل هندی است.


صنعت چاپ روی پارچه در سال‌های اخیر به اوج شکوفایی خود رسیده است، روش‌های مختلف و سیستم‌های متفاوت جهت چاپ طرح روی پارچه و البسه از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد. داشتن پارچه‌های نقش و نگار دار یکی از خواسته‌های همه‌ی افراد است که از دیرباز به پوشش خود اهمیت می‌دهند. در گذشته‌های دور چاپ بر روی پارچه تنها توسط کارخانه‌های تولید پارچه صورت می‌گرفت و سلیقه مشتریان در آن دخل و تصرفی نداشت، اما امروزه با پیدایش دستگاه‌های جدید چاپ دیجیتال روی پارچه امکان طراحی پارچه‌هایی با نقوش مورد دلخواه مشتریان و انواع چاپ روی پارچه فراهم شده است.

در دستگاه‌های چاپ پارچه هیچ‌گونه محدودیتی برای انتخاب رنگ و طرح وجود ندارد. دستگاه‌های چاپ دیجیتال پارچه تا عرضه‌ی 160 سانتی‌متر نیز قابلیت پذیرش پارچه را دارد.


یکی از به‌روزترین و کاربردی‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین این روش‌ها، روش چاپ سابلیمیشن می‌باشد. چرا که چاپ روی پارچه و به‌خصوص چاپ روی تی‌شرت در این روش بسیار کم هزینه‌تر، بادوام تر و متنوع‌تر از باقی روش‌های چاپ می‌باشد.

به‌طور کلی چاپ سابلیمیشن یا تصعیدی یک سیستم چاپ بسیار کم‌هزینه و کارا در میان روش‌های مختلف چاپ بر روی اجسام می‌باشد. درگذشته نه‌چندان دور عمل چاپ توسط دستگاه‌های بسیار بزرگ و گران‌قیمت انجام می‌گرفت. لکن با ورود این سیستم، چاپ ابعاد دستگاه‌ها بسیار کوچک‌تر و سرمایه‌گذاری در این خصوص به حداقل رسید. چاپ سابلیمیشن از طریق انتقال جوهر توسط پرس و حرارت بر روی محصول موردنظر گامی بزرگ در راه حل مشکلات چاپ در دنیا برداشته است.


در مورد کم‌هزینه بودن این سیستم چاپ می‌توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم چاپ در دنیا همین چاپ سابلیمیشن می‌باشد. این روش چاپ به‌قدری ساده و کم‌هزینه است که در حال حاضر بسیاری از مشتریان خانم‌های خانه‌دار و یا دانشجویان می‌باشند. سرمایه‌گذاری ابعاد کوچک دستگاه‌ها کارایی بسیار آسان و درعین‌حال چاپی 6 رنگ بادوام بسیار بالا و با کیفیت باعث شده در طی 10 سال گذشته که به واردات و فروش این سیستم چاپ در ایران مشغول هستیم شاهد کارآفرینی شگفتی در این خصوص بوده‌ایم.

حداکثر سرمایه‌گذاری برای شروع این کسب‌وکار زیر 10 میلیون تومان می‌باشد که شاید باور این موضوع کمی سخت باشد.

این دستگاه‌ها و این سیستم چاپی محدود به چاپ روی پارچه و تی‌شرت نیست، چاپ روی انواع اجسام سخت توسط دستگاه چاپ روی لیوان، چاپ روی بشقاب، چاپ روی سنگ سرامیک، ام دی اف و همین‌طور سطوحی مانند چاپ روی تی‌شرت، پرچم، چاپ روی پد موس و بسیاری محصولات دیگر قابلیت‌های این سیستم چاپ را چند برابر کرده است.


جوهر سابلیمیشن: کاغذ سابلیمیشن و ماده‌ای مخصوص معروف به کوتینگ سابلیمیشن که سه عامل مهم در این نوع چاپ می‌باشد که لازمه‌ی انتقال جوهر بر روی محصولات حتماً این سه فاکتور اصلی است که بدون وجود هریک از این عوامل انتقال جوهر بر روی پارچه و یا لیوان خام سابلیمیشن امکان‌پذیر نیست.

در آخر که از همه مهم‌تر می‌توان بیان کرد اینکه هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین این سیستم چاپ و امکانات چاپ بسیار بالا جایگاهی بسیار مؤثر در بازار چاپ برای خود باز کرده است.


جهت دانلود فایل مقاله "معرفی کاربردی‌ترین دستگاه چاپ روی پارچه" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "معرفی کاربردی‌ترین دستگاه چاپ روی پارچه"



چاپ روی کیسه برنج

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که:

کیسه برنج های صنعتی و پارچه ای چگونه طراحی و چاپ می شوند؟

گونه های مختلف طراحی و چاپ کیسه های برنج صنعتی چه تفاوتی با هم دارند؟

چاپ و طراحی های مختلف کیسه های برنج صنعتی چه ویژگی هایی دارند؟

کدام روش طراحی و چاپ مناسب تر است؟

در این مقاله نگارنده سعی دارد تا با پاسخ دادن به پرسش های یاد شده، مخاطب را در گزینش کیسه ی برنج مورد نظرش، یاری دهد.

روش های مختلف چاپ بر روی کیسه ی برنج

روش های مختلفی برای طراحی و چاپ کیسه های برنج به کار می روند که البته با جنس و کیفیت کیسه نیز ارتباط دارند. چاپ بر روی کیسه به طور معمول بر چهار گونه ی کیسه ی نخی، کتان، کنف هندی و پلی پروبیلن انجام می گیرد.

چاپ بر روی کیسه با روش انتقال دهنده

در این روش، تولید کننده می تواند طرح، نقش و انگاره ی مورد نظر خود را با استفاده از انتقال دهنده، بر روی کیسه چاپ کند. از مزیت این روش می توانیم به امکان استفاده از رنگ های مختلف و متنوع اشاره کنیم.

چاپ نقطه ای

این روش بیشتر برای درج لوگو بر روی کیسه ی برنج استفاده می شود. این مورد بیشتر برای چاپ های تک رنگ کاربرد دارد.

روش چاپ و پرینت تصویری بر روی کیسه ی برنج

این روش یکی از رایج ترین روش های چاپ و طراحی روی کیسه ی برنج است. با استفاده از این روش می توانید طرح و الگوی مورد نظرتان را در رنگ های مختلف بر روی کیسه ی پارچه ای حک کنید. این روش به دلیل کاربرد های متنوع، عدم نفوذ جوهر به دیگر قسمت ها و امکان به کارگیری رنگ های مختلف، از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه با بیان سه مورد، به تحلیل چگونگی استفاده از روش چاپ با توجه به جنس و نوع کیسه می پردازیم:

پاکت های چاپی ساده

این نوع پاکت ها با همه ی روش های یاد شده سازگار هستند ولی بیشتر روش نقطه ای با طراحی و رنگ آمیزی جداگانه برای آن ها به کار می رود.

پاکت های چاپی کتان

روش چاپ تصویری برای این گونه پاکت ها پیشنهاد می شود. به دلیل ماهیت این پاکت ها و روش چاپ تصویری، این پاکت ها به یکی از گزینه های مناسب برای انتقال تصویر و طرح های رنگارنگ بدل شده اند. پاکت های کنفی بسیار مقاوم و دوست طبیعت هستند.

پاکت های چاپی پلی پروبیلن بافته نشده:

این پاکت ها هم چون مورد پیشین، گزینه ی مناسبی برای چاپ تصویری و اعمال طرح و رنگ های گوناگون و مختلف هستند. این کیسه ها بیشترین کاربرد را در صنعت بسته بندی و چاپ و طراحی کیسه برنج دارند.

در پایان لازم است یادآوری کنیم که نظر به امکان های گسترده و مهم روش های چاپ و بسته بندی، قیمت آن ها نیز تفاوت زیادی با یک دیگر و روش های مختلف دارند و همین عامل، سبب تنوع در تولید، تولید کننده و البته مصرف مشتری می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود که هر شخص و تولید کننده ای پیش از سفارش دادن برای چاپ و طراحی کیسه، برآورد درست و دقیقی از بازار، مشتری، سرمایه و فرآیند کسب و کار خود داشته باشد تا بهتر بتواند درباره ی نوع بسته بندی، طراحی و چاپ کیسه ها تصمیم بگیرد.

برای دانلود فایل مقاله ی «گونه های مختلف چاپ روی کیسه»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «گونه های مختلف چاپ روی کیسه»