بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بسته بندی چای و دمنوش

یکی از خوراکی هایی که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، دمنوش و چای است. برای این که شرکت ها بتوانند دمنوش ها و چای های کیسه ای را بیشتر به فروش برسانند، از بسته بندی های شکیل و زیبا استفاده می کنند و با نوشتن یکسری اطلاعات روی بسته بندی، مشتری را ترغیب می کنند تا محصول شان را خریداری کند. اما چیزی که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم این است که چطور بسته بندی دمنوش و چای مورد استقبال قرار گیرد و چه کار هایی باید انجام داد تا آن را به یک بسته بندی خوب تبدیل کنیم؟ تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا در مورد این موضوعات آگاهی بیشتری پیدا کنید.

نوع بسته بندی

نوع بسته بندی باید به طرزی باشد که یا محتویات داخل بسته بندی مشخص باشد یا شکل آن رویش کشیده شده باشد. برای دمنوش ها و چای کیسه ای چون تعدد محصول و طرح و رنگ آن زیاد است، باید دقت کنید که اگر مخلوطی از چند گیاه است، اسم آن ها به همراه شکل شان روی بسته بندی باشد. نوع بسته بندی باید سبک و کم جا باشد. چون این ها معمولا در سفر یا محل کار یا حتی در منزل مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل تعدد و تنوع محصولی که دارند، نباید جا گیر و سنگین باشند.

طرح و شکل

طرح و شکل بسته بندی دمنوش و چای کیسه ای می تواند خیلی ساده و مربع یا مستطیلی شکل باشد اما برای این که بتوانید در کمتر از 7 ثانیه نظر مشتری را جلب کنید و مشتری محصول شما را از قفسه مواد خوراکی بردارد، باید طرح و شکل جالب تری به بسته بندی محصول تان بدهید.

برای این که با طرح و شکل های خلاقانه در بسته بندی چای و دمنوش آشنا شوید، به عکس های زیر نگاهی اجمالی بیندازید.


اطلاعات روی بسته بندی

اگر محصول شما ترکیبی از چند گیاه یا چند اسانس است، حتما آن را روی بسته بندی محصول قید کنید. روش مصرف و زمان مورد استفاده و تاریخ انقضای محصول را حتما درج کنید. بهتر است روی بسته بندی شکل گیاهانی که از آن دمنوش یا چای کیسه ای استفاده شده را بنویسید. این کار باعث می شود مخاطب دید بهتری نسبت به محصول پیدا کند و حتی بدون خواندن اسامی، ترکیبات را متوجه شود. سایر عوامل مانند لوگو و شعار شرکت یا خواص محصول بستگی به خود شما داردت اما خیلی بسته بندیرا شلوغ نکنید تا مخاطب دچار سردرگمی شود.

اطلاعات مرتبط

می توانید داخل بسته بندی یک بروشور یا کاتالوگ کوچک قرار دهید و در مورد سایر دمنوش ها یا چای کیسه ای هایی که مشتری می تواند مصرف کند و مکمل چیزی باشد که خریده است، اطلاعات دهید. بهتر است این بروشور یا کاتالوگ همراه با شکل سایر محصولات باشد و خواص شان هم داخل آن نوشته شده باشد تا مشتری راحت تر تصمیم بگیرد.

حرف پایانی

در پایان می توان اشاره کرد که بسته بندی دمنوش و چای کیسه ای مثل هر بسته بندی دیگری، باید نهایت دقت و ظرافت را داشته باشد و اطلاعاتی که مشتری به آن نیاز دارد، روی آن نوشته شده باشد.

علائم روی بسته بندی را بشناسیم

نماد هایی که روی بسته بندی محصولات چاپ می شود، هر کدام نشانه چیزی هستند و توجه به هر کدام از این نماد ها به ما کمک می کند تا محصول را در شرایط بهتری نگهداریم. برای این که با علائم روی بسته بندی بیشتری آشنا شوید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

احتیاط! شکستنی ست. این مفهوم نماد بالاست. یعنی شما باید محصولی که داخل بسته بندی با این نماد است را با احتیاط حمل کنید و ممکن است در اثر حمل بد، به محصول آسیب بزنید و بشکند.

دستانی که از یک جعبه محافظت می کنند! این نماد نشان می دهد بسته بندی محصول باید با دقت و احتیاط انجام شود اما لزوما شکستنی نیست.

فلش های به سمت بالا نشان می دهند که بسته بندی شما به چه صورت باید قرار بگیرد و حمل شود. این فلش ها باید به سمت بالا باشند و نباید کج شوند.

این نماد را معمولا بر روی بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی می بینید. این نماد نشان می دهد که محتویات داخل بسته بندی، باید در دمایی بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد قرار گیرد.

یکی از نماد های مهم در بسته بندی محصولات، نماد بدون گلوتن است. این نماد یادآوری می کند که محصول حاوی گندم نیست. چون گندم ممکن است برای برخی حساسیت زا باشد. پس این نماد را روی بسته بندی مواد غذایی مشاهده خواهید کرد.

حفاظت از محیط زیست نمادی ست که در سال 1992 توسط اتحادیه اروپا به ثبت رسید. این نماد را اگر روی بسته بندی ای مشاهده کردید، به این معناست که این محصول هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و شرکت تولید کننده حفاظت از محیط زیست را سرلوحه کارش قرار داده است. مثلا تصور کنید یه شرکت با کاهش میزان دی اکسید کربنی که آزاد می کرد، می تواند از این نماد روی محصولاتش استفاده کند و در راستای حفاظت از محیط زیست قدم بردارد یا شرکتی که از مواد بازیافتی برای تولید محصولاتش استفاده می کند، یا از مواد تجزیه پذیر برای محصولاتش استفاده می کند، می تواند از این نماد بر روی محصولاتش استفاده کند.

گوشی تلفنی که به حرف اول Quality چسبیده است. Quality به معنای کیفیت است و این نماد به این معناست که اگر از کیفیت محصولی که خریده اید راضی نیستید، می توانید گوشی را بردارید و با شماره ای که در کنار این نماد نوشته شده است، ارتباط برقرار کنید.


توجه به علائم بسته بندی باعث می شود محصول شما عمر بیشتری داشته باشد و کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. پس با رعایت این موارد به عمر محصولاتی که می خرید، کمک کنید.

قوانین بسته بندی محصولات برای موفقیت بیشتر (2)

می خواهیم شما را با قوانین دیگری برای بسته بندی محصول آشنا کنیم که به موفقیت بیشتر و در نهایت فروش بیشتر محصول تان برسید. پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

تاثیر بسته بندی محصول در قفسه فروشگاه

از دید یک خریدار محصولاتی که در قفسه وجود دارند، لازم نیست جزییاتی برای نمایش داشته باشند و شکل کلی محصول مد نظر است. هنگامی که محصول شما در بین سایر محصولات در قفسه فروشگاه قرار می گیرد، مشتری انتخاب می کند که کدام یک را بردارد. برای این که پیروز میدان شما باشید، باید به طراحی و نوع بسته بندی محصول تان توجه بیشتری کنید. هر چقدر بسته بندی محصول شما متمایز تر و خاص تر باشد، بیشتر به چشم خواهد آمد.

کاربردی بودن بسته بندی

بسته بندی محصول شما علاوه بر این که باید برچسب محصول داشته باشد و زیبا باشد، باید نوع و شکل بسته بندی کاربردی باشد. هر چقدر طراحی بسته بندی محصول شما کاربردی تر باشد، فروش آن بالاتر می رود. مثلا در زمانی که تمام سس های کچاپ به حالت شیشه ای بودند، یک شرکت خارجی، بسته بندی ای طراحی کرد که بطری کچاپ برعکس بود و در هنگام استفاده سریع تر سس به روی غذای شما منتقل می شد. این طراحی و بسته بندی خاص فقط با توجه به نوع نیاز مشتری و راحت تر بودن او به دست می آید.

کاربردی بودنvمحصول شما به تنهایی می تواند بسیاری از چالش های مربوط به طراحی محصول را حل کند و به راه درست تری برسد.

قابلیت گسترش پذیر بودن بسته بندی

بسته بندی محصول شما باید طوری باشد که اگر محصول دیگری را چند ماه دیگر خواستید عرضه کنید، نیاز به تغییرات اساسی در نوع و شکل بسته بندی نباشد. برای مثال شما برای محصول بیسکوییت با طعم فندقی یک بسته بندی خاص طراحی می کنید. اگر پس از گذشت چند ماه شما تمایل داشته باشید که همان بیسکوییت را با طعم دیگری تولید کنید، نباید به طراحی یک بسته بندی جدید نیاز داشته باشید. طراحی بسته بندی محصول شما باید قابلیت تعمیم پذیری داشته باشد و با اعمال تغییرات جزئی به بسته بندی ای که می خواهید برسید.

برای این که هیچ گاه با این مشکلات روبرو نشوید و بتوانید طراحی یک محصول را به محصول مشابه دیگر تعمیم بدهید، لازم است همیشه آینده نگری برای محصول داشته باشید و در پایان خواهید دید که شما یک خانواده زیبا از محصولات تان دارید.


صحبت پایانی

طراحی و بسته بندی محصول همیشه زمینه ای بوده است که خواستار زیادی داشته است و چیزی که می تواند شما را به سمت موفقیت بیشتر و فروش بیشتر هدایت کند، رعایت قوانین نانوشته ای ست که محصول شما را از سایر برند ها خاص می کند.


علائم روی بسته بندی را بشناسیم! (1)

نماد هایی که روی بسته بندی محصولات چاپ می شود، هر کدام نشانه چیزی هستند و توجه به هر کدام از این نماد ها به ما کمک می کند تا محصول را در شرایط بهتری نگهداریم. برای این که با علائم روی بسته بندی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

این نماد که معروف ترین و ساده ترین علامت روی بسته بندی هاست، مربوط به کالاهای انگلیسی ست و نماد "بریتانیا را پاک و پاکیزه نگهداریم" است.این نماد نشان می دهد که بعد از استفاده از محصول، زباله آن را در سطل زباله بریزند. گاهی هم این نماد را با شعار "با محیط زیست مهربان باشید" می شناسند.

PET که نام اختصاری پلی اتیلن ترفنالات است، یکی از نماد هایی که بیشتر شما روی بسته بندی نوشیدنی ها می بینید و در واقع تا 90 درصد می توان بسته بندی محصول را بازیافت کرد. در هنگام استفاده از بسته بندی هایی که این نماد را دارند، دقت کنید که حتما زباله |آن را در سطل های بازیافت بیندازید.

نمادی که روی بیشتر بسته بندی ها مشاهده می کنید و نشان می دهد که این بسته بندی قابل بازیافت است و نباید داخل سطل زباله های معمولی انداخته شود.

این نماد هم برای بازیافت به کار می رود اما نوشته روی آن نشان می دهد که از مواد آلومینیومی ساخته شده است. این نماد را روی بیشتر قوطی های نوشیدنی و بعضی ظروف مواد غذایی می توانید مشاهده کنید.

این نماد روی بسته بندی مواد غذایی به کار می رود و نشان می دهد که ماده غذایی به 10 قسمت تقسیم شده است.

این نماد را بیشتر روی باتری ها مشاهده می کنید و نشان می دهد باتری ها را پس از مصرف درون سطل زباله بیندازید.

این نماد را بیشتر روی مواد غذایی مانند نودل های فوری مشاهده می کنید و نشان می دهد که به محصول داخل بسته بندی باید آب جوش اضافه کنید.

این نماد روی محصولاتی به کار می رود که آسیب کمی به محیط زیست می زند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. به عبارت دیگر موادی که در ترکیب محصول استفاده شده است، قابل بازیافت است و برای محیط زیست ضرری ندارد.

این نماد نشان دهنده این است که کالایی که شما مصرف می کنید، استاندارد اروپایی و برتانیا را گذرانده است. این نماد را معمولا روی محصولات الکترونیکی و اسباب بازی ها می بینید و نشان می دهد استاندارد های امنیت اروپا را گذرانده است و با خیال راحت می توانید استفاده کنید.

این علامت را روی بسته بندی های کاغذی و مقوایی می بینید. این علامت نشان می دهد که محصول را نباید زیر باران و در جای مرطوب نگهداری کرد چون در صورت تمای با آب خراب می شوند و از بین می روند.


توجه به علائم بسته بندی باعث می شود محصول شما عمر بیشتری داشته باشد و کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. با ما در مقاله بعدی همراه باشید تا بیشتر با این نماد ها آشنا شوید.

ادامه دارد...

دانستنی های جالب در صنعت بسته بندی

همیشه قسمت دانستنی ها در یک مقاله به چیزهایی مربوط می شود که یا آن را تا کنون نشنیده ایم و یا تعداد کمی آن را شنیده اند. در این مقاله می خواهیم شما را با دانستنی های جالبی در مورد صنعت بسته بندی که کمتر شنیده اید، آشنا کنیم.

جعبه مقوایی

شاید باورش برای شما سخت باشد اما جعبه مقوایی در صنعت بسته بندی بیش از صد سال است که در صنعت بسته بندی استفاده می شود. اولین جعبه مقوایی در سال 1903 میلادی اختراع شد و از آن زمان تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

تاریخ انقضا روی بطری

برای همه ما بارها پیش آمده است که تاریخ انقضای روی بطری را دیده ایم و فکر کرده ایم که تاریخ انقضای نوشیدنی داخل بطری ست. اما اشتباه است! تاریخی که روی بطری نوشته شده است، در واقع تاریخ انقضای بطری است نه نوشیدنی داخل آن!

هفت ثانیه اول

وقتی مشتری محصول شما را می بیند، شما 7 ثانیه فرصت دارید تا نظر او را جلب کنید و او محصول شما را بخرد. بنابراین بسته بندی و ارتباط گرافیکی از دید مشتری برای یک شرکت خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود.

کاغذ های بسته بندی کریسمس

بسته بندی های جذاب کریسمس سالانه باعث ایجاد زباله زیادی می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سالانه 83 کیلومتر زباله از بسته بندی های کریسمس ناشی می شود. این میزان زباله برای پوشاندن یک جزیره کافی است! پس بهتر است به دنبال مواد تجزیه پذیر باشیم.

کوچک شدن بسته بندی های صنعت نوشیدنی

اتفاقی که طی سال های اخیر در صنعت بسته بندی نوشیدنی افتاده است، این است که شرکت ها به دلیل کوچکتر شدن خانواده ها، بسته بندی های نوشیدنی را کوچکتر می سازند که بر اساس گزارشات، این موضوع باعث استقبال خانواده ها شده است.

حمل و نقل بسته های کوچک نوشیدنی ساده تر است و مشکلات آلودگی محیط زیستی کمتری دارد و همچنین برای بعضی نوشیدنی های مضر، مردم ترجیح می دهند به دلیل حفظ سلامتی، از مقدار کمتری نوشیدنی استفاده کنند و بیشتر برای سلامتی خود ارزش قایل باشند.

اعداد روی بسته بندی ها

عدد هایی که روی بسته بندی چاپ شده اند، اگر 4 رقمی باشند، به این معناست که محصول از روش معمول و با آفت کش های مصنوعی تولید شده اند.

اگر عدد 5 رقمی باشد و با عدد 8 شروع شود، یعنی میوه یا سبزی ای است که در ژنتیک آن اصلاحاتی انجام شده است و اگر با 9 شروع شود یعنی به صورت ارگانیک رشد کرده است و هیچگونه اصلاحات ژنتیکی ای نداشته است.

صنعت بسته بندی محصولات همواره با دانستنی های جالبی همراه است که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره کردیم. برای این که مطالب جالب دیگری در مورد بسته بندی محصولات بخوانید، لینک زیر را کلیک کنید.