بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بسته بندی کادو و هدیه

یکی از دغدغه های همیشگی مردم، بسته بندی کادو و هدیه است. مردم همیشه این نگرانی را دارند که چگونه کادو و هدیه ی مورد نظرشان را بسته بندی کنند و همیشه نگران هستند که مبادا بسته بندی مورد نظر به میزان کافی در جلب توجه شخص مورد نظر موفق نباشد و یا بد تر از آن، سبب آزردگی و دل زدگی فرد شود. به همین دلیل نگارنده تصمیم گرفته است تا در این یادداشت به واکاوی و تعمق در خصوص شیوه، سازوکار و ابزار های مختلف برای بهره گیری در بسته بندی کادو و هدیه بپردازد. پس اگر شما هم از کسانی هستید که زیاد کادو می دهید یا کادو و هدیه های زیادی دریافت می کنید، خواندن این یادداشت برای شما بی فایده نخواهد بود.

بسته بندی مات یا گلاسه

یکی از پرسش های رایج در بسته بندی کادو و هدیه، این است که کاور و جلد بسته بندی، مات یا گلاسه باشد؟ کدام بهتر است؟ کدام یک بیشتر و بهتر می تواند توجه و نگاه شخص مورد نظر را به خود جذب و جلب کند؟

پاسخ این پرسش به مخاطب شما بستگی دارد. برای پاسخ گفتن به این پرسش و تصمیم گرفتن در خصوص جنس و گونه ی بسته بندی (مات و براق بودن بسته بندی)، باید ابتدا مخاطب و دریافت کننده ی هدیه و کادو را در نظر داشته باشید.

آیا شخص دریافت کننده ی هدیه کودک است؟

آیا قرار است به یک خانم یا دختر هدیه بدهید؟

آیا مخاطب کادو و هدیه ی شما یک آقا یا پسر است؟

در هر مورد، بسته به این که پاسخ چیست، جنش و گونه ی بسته بندی می تواند متفاوت باشد.


تجربه نشان داده است که بچه ها بیشتر از بسته بندی های گلاسه و براق استقبال می کنند. بهتر است برای بسته بندی کادو برای بچه ها، بیشتر طرح های فانتزی و رنگ های شاد و مختلف را انتخاب کنید. هم چنین بسته بندی های متالایز هم می تواند در جلب نظر و نگاه بچه ها موثر باشد. بسته بندی های متالایز به دلیل منعکس کردن نور، نقش موثری در دریافت توجه کودک دارند و می توانند هیجان و کنجکاوی او را تحریک کنند.

بسته بندی نایلون های براق و شفاف نیز در گزینه های بعدی برای بسته بندی کادو کودک قرار می گیرند. نایلون های براق و شیشه ای که از طرح های فانتزی و شخصیت های مختلف و شناخته شده بهره مند هستند، گزینه ای موثر برای شاد کردن کودک و تحریک هیجان او به شمار می روند.

بسته بندی کادو برای خانم ها داستان دیگری دارد. خانم ها بیشتر از بسته بندی های گلاسه، با طرح های هنری، گیاه، طبیعت و گل های مختلف استقبال می کنند. هم چنین بهتر است در ترکیب رنگ مورد نظر برای بسته بندی، بیشتر از رنگ های چشم نواز هم چون صورتی، قرمز، بنفش، زیتونی و دیگر رنگ های محبوب خانم ها استفاده شود. با این همه مشاهده ها نشان می دهد که طرح گل و گیاه های مختلف، برای خانم ها بیشتر جاذب توجه است.

استفاده از رنگ های مات و سنگین (سرمه ای، قهوه ای، مشکی و طوسی)، از جمله الزام های بسته بندی کادو برای آقایان است. بر خلاف خانم ها، مرد ها بیشتر طرح های مات و رنگ های تیره، ولی با طراحی های جذاب (راه راه، هاشوری، پولکادات) را ترجیح می دهند.

با وجود مطلب های یاد شده، همه نیک می دانیم که نمی توان قاعده و چارچوب مشخص و مدونی برای طرح های مورد علاقه و مورد پسند هر قشر تدوین کرد و آن چه یاد شد، تنها برداشت و تحلیلی بود که از عمده ی مشاهده ها و الگو های رایج میان قشر های مختلف استنباط شده است. اگر خواهان جذب توجه گیرنده ی هدیه هستید، بهتر است در هر مورد، نه دیدگاه و برداشت شخصی، که شخص و مخاطب شما تعیین کننده ی گونه ی بسته بندی و طراحی آن باشد.

برای دانلود فایل مقاله ی «بسته بندی کادو و هدیه»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «بسته بندی کادو و هدیه».


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.