بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

چگونه لوگو طراحی کنیم: نکته های مهم در طراحی لوگو

چگونه لوگو طراحی کنیم؟

لوگوی هر کسب و کار، برند، اعتبار، نما، وجهه و نخستین نشانه و تیری است که به منظور ربودن توجه مخاطب، از سوی سازمان بر ذهن او وارد می شود. پس در می یابیم که طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا میزان زیادی می تواند بر رونق یا رکود سازمان و کسب و کار موثر باشد. به همین دلیل نگارنده بر آن شد تا در این یادداشت، به نکته ها و رویکرد های مهم در طراحی و ابداع لوگو بپردازد.

لوگو سفارشی باشد

بهتر است لوگوی شما سفارشی و بیان گر آرمان، شعار و فعالیت سازمان باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای طراحی لوگو، به اندازه ی کافی زمان و هزینه صرف کنید و اطمینان داشته باشید که کار را به طراحی برجسته و کاربلد سپرده اید. استفاده از طرح های آماده و مرسوم به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. این طرح ها تنها وجهه و اعتبار سازمان را به پرسش می کشند و تصویر مخدوشی از سازمان در ذهن مخاطب ایجاد می کنند.

لوگو باید چشم را جذب کند و به دنبال خود بکشد

فراموش نکنید که لوگو ابزاری تصویری است. لوگو بنا دارد از راه «چشم» پیام خود را بر ذهن مخاطب حک کند. پس هنگام طراحی، فقط و فقط بر عنصر های دیداری و تصویری تمرکز و اصرار داشته باشید.

متن ممنوع

همان گونه که در یکی از مقاله های پیشین یاد شد، یک تصویر با هزار کلمه برابری می کند. از سویی دیگر در مورد پیشین دانستیم که لوگو ابزاری دیداری و بر چشم اثر گذار است. پس تا حد امکان از به کار بردن متن، نوشته، شعار و هر عنصری غیر دیداری، به جد چشم پوشی کنید. لوگو باید بتواند در تصویر، همه ی دغدغه های سازمان را فریاد بزند.

تکامل فراموش نشود

لوگو باید با زمانه حرکت کند و همواره به روز شود. گرچه این تکامل بسته به لوگو می تواند متفاوت باشد و در بازه های زمانی مشخصی انجام شود. با این حال، بهتر است که سازمان بسته به نیاز روز، تغییر های اجتماعی و دیگر عامل های اثر گذار، هر از گاهی تغییری هر چند اندک در لوگو ایجاد و آن را اصلاح کند. مک دونالد، اپل، گوگل، یاهو و بسیاری دیگر از کسب و کارها، در گذر زمان لوگو و هویت بصری خود را تغییر داده اند و آن را به نقطه ی ثبات امروزی رسانده اند.

فردایی هم در کار است

این مورد، ادامه و دنباله ی مورد پیشین است. نظر به این که گذر زمان دگرگونی های گسترده و تعیین کننده ای در جامعه و البته کسب و کار شما ایجاد می کند، به همین دلیل پیشنهاد می شود که در ابداع طرح نخست لوگو، آینده را در نظر داشته باشید و طراحی ابداع کنید که در آینده بتواند بدون ایجاد دگرگونی های اساسی، آن را تغییر داد و با نیاز روز منطبق ساخت.

رنگ ها

رنگ ها از عنصر های خاموش ولی به شدت معنا دار هستند که نقش حیاتی در لوگو دارند.

لوگو صورت سازمان

به موهبت تکنولوژی، اینترنت و رسانه های اجتماعی، امروز می بینیم که لوگو افزون بر کارکرد های پیشین خود، حضور بر روی کاور کالا، بسته بندی، جلد و حک شدن روی کالا، کارکرد دیگری هم پیدا کرده است که نگارنده به آن «صورت سازمان» می گوید.

گفت و گویی ندارد که هیچ سازمانی از حضور و فعالیت در رسانه های اجتماعی بی نیاز نیست و نیک می دانیم که شرط نخست برای حضور در این مدیوم، ایجاد پروفایل و گام نخست پس از ایجاد پروفایل، گزینش تصویری مناسب برای عکس پروفایل است که البته لوگوی سازمان در این مورد به کار می رود. پس لوگوی سازمان نه تنها در فضای بیرونی، که در فضای دیجیتال نیز نخستین، گیرا ترین و نافذ ترین عنصری است که دیدگان مخاطب و مشتری را می رباید.

نگارنده امیدوار است که با این مطلب، توانسته باشد تا میزانی مخاطب را با اهمیت طراحی لوگو و جنبه های آشکار و پنهان آن آشنا ساخته باشد. با این حال همه ی دانش طراحی لوگو این نیست و روشن است که برای پرداختن بیشتر به این مهم، باید به طراح و متخصص های این زمینه رو کرد.

بسته بندی و انواع بسته بندی بر اساس مواد بسته بندی

انواع بسته بندی بر اساس مواد اولیه

از اهمیت بسته بندی در زمینه های مختلف، بسیار بحث کرده ایم و به آن ها پرداخته ایم. در مقاله های پیشین، به ضرورت و اهمیت بسته بندی در مارکتینگ، بازاریابی، فروش و جذب مشتری پرداختیم. دانستیم که بسته بندی هم پا با بازاریاب و نماینده ی فروش، در فروش کالا موثر است و در صورت قدرتمند و نافذ بودن، می تواند تا میزان قابل توجهی هزینه ی بازاریابی را کاهش دهد.

از سویی دیگر، به اهمیت دیدگاه و ارزیابی مشتری نسبت به طراحی و بسته بندی کالا آگاه شدیم و پی بردیم که بر خلاف باور رایج، بسته بندی باید بر اساس میل و سلیقه ی مشتری انجام شود.

جمله ی آن چه یاد شد، دال بر این است که کسب دانش و آگاهی درباره ی بسته بندی، یکی از پیش نیاز های ضروری برای موفقیت در این زمینه است. در راستای همین دغدغه، نگارنده بر آن شد تا موضوع و هدف این مقاله را به سمت گونه های مختلف بسته بندی بر اساس ماده های اولیه ی به کار رفته سوق دهد.

بسته بندی با استفاده از مواد فلزی

بسته های فلزی، همان گونه که از نام و ماده ی به کار رفته در آن مشخص است، بیشتر برای کالا های فلزی، سنگین و صنعتی به کار می رود. عمده ی کالا هایی که در این گروه بسته بندی قرار می گیرند، کالا های صنعتی، فلزی و مواد غذایی هستند.

این گونه ی بسته بندی در سال 180 میلادی، توسط شخصی به نام نیکلا اپرت و برای ساخت قوطی های نگه دارنده ی ماده های غذایی به کار رفت.  رفته رفته این شیوه گسترش یافت و در قرن بیستم (انقلاب صنعتی)، به شیوه و گونه ی امروزی اش تبدیل شد. از ویژگی های این بسته بندی می توانیم به مدت بالای نگه داری مواد غذایی در آن و کاهش ضایعات اشاره کنیم. هم چنین این شیوه ی بسته بندی از جمله روش های مرسوم و رایج برای نگه داری غذا و میوه در موقعیت های بحرانی هم چون سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی، می باشد.

بسته بندی با استفاده از مواد شیشه ای

از قدیمی ترین روش های بسته بندی، می توان به بسته بندی با استفاده از مواد شیشه ای اشاره کرد. قدمت این روش به هزار ها سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این روش برای نگه داری، خرید و فروش ماده های غذایی هم چون مربا، ترشی، غذا های پخته شده و انواع کیک و شیرینی، به کار می رفت.

بسته بندی با استفاده از مواد سلولوزی

هم چون مورد پیشین، این روش هم از کهن ترین روش های بسته بندی است که قدمت آن به زمان تولید کاغذ از پاپیروس در مصر باستان باز می گردد. در کشور ایران نیز نخستین کارخانه ی تولید کاغذ، در دهه ی 30 خورشیدی احداث و راه اندازی شد. از زمان ابداع این روش، همواره از آن برای انتقال ماده های کاغذی هم چون نامه، لباس و برخی از ماده های غذایی (نان، کیک، برنج، گندم) استفاده شده است.

بسته بندی با استفاده از مواد شیمیایی (پتروشیمی)

با گسترش یافتن صنعت پلاستیک در قرن نوزدهم، رفته رفته پای مواد اولیه و ماده ای چون اتیلن به صنعت بسته بندی باز شد. این مواد که همه از خانواده ی مواد پتروشیمی بودند، عایق حرارتی خوبی به شمار می رفتند و همین سبب شد تا کارکرد و جایگاه ویژه ای در صنعت بسته بندی بیابند. پلاستیک، پلی اتیلن، نایلون، پلی پروبیلن و دیگر فرآورده های نفتی، پیش قراول صنعت بسته بندی مواد مختلف به ویژه مواد غذایی به شمار می روند.

با نگاهی به مطلب های یاد شده و در نظر گرفتن شرایط امروز جامعه، در می یابیم که مواد سلولوزی و پتروشیمی، هم چنان در صدر جدول مواد اولیه ی مورد استفاده برای بسته بندی هستند. کاغذ کرافت، کیسه های برنج، کاپ کیک، هد رست، کیسه نمک، کیسه و بسته بندی خشکبار، سفره های پلاستیکی و نایلون و نایلکس، همه گونه هایی از بسته بندی هستند که از فرآورده های سلولوزی و پتروشیمی پدید آمده اند. با این حال فراموش نکنیم که بسته بندی با استفاده از شیشه و مواد فلزی نیز هم چنان از محبوبیت و کاربرد تعریف شده ای برخوردار است.

برای دانلود فایل مقاله ی «بسته بندی و انواع بسته بندی بر اساس مواد بسته بندی»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «بسته بندی و انواع بسته بندی بر اساس مواد بسته بندی»

آینده ی صنعت های چاپ، بسته بندی و طراحی چگونه است؟

آینده ی صنعت چاپ و بسته بندی

جهان همواره در حال حرکت و پیشروی کردن است و خوش بختانه این پیشرفت به تسهیل زندگی برای بشر رو دارد. با همه ی اینها، دریافت ما از آینده هم چنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و چالش های آن برای ما ناشناخته و مبهم است.

نگارنده باور دارد که هرچه با دانش و آگاهی بیشتری به سمت آینده حرکت کنیم، بهتر می توانیم از فرصت ها بهره بگیریم و تهدید ها را مهار کنیم. به همین دلیل، در این مقاله بر آن شدیم تا نگاه و رهیافتی بر آینده ی صنعت چاپ داشته باشیم تا هدف های یاد شده را محقق و از فرصت ها بهر برداری کنیم.

طرح های سفارشی و مشتری محور

سفارشی سازی و مشتری محوری، از جمله دستاورد های مهم تکنولوژی است که سبب می شود تا مشتری و کاربر، دامنه ی نفوذ و کنترل بیشتری بر آن چه که تا پیش از این توسط بنگاه و سازمان انجام می گرفت، داشته باشد. از سویی دیگر، با افزایش دامنه ی مشتری، تنوع سلیقه، گستردگی کالا و طرح و البته شدت یافتن رقابت، نوآوری و خلاقیت به عنوان عاملی استراتژیک و تعیین کننده در بسته بندی و طراحی کالا، شناخته می شود. عامل های یاد شده سبب می شوند که بر خلاف گذشته، سازمان نتواند طرح ها و الگو های تکراری و کلیشه را در کار های خود استفاده کند. اگر فضای شفاف و شیشه ای اینترنت را هم به آن افزوده کنیم، در می یابیم که «نوآوری» و «سفارشی سازی» دو ترندی هستند که در آینده اهمیت خواهند داشت.

محیط زیست

با افزایش درک و شعور بشر نسبت به محیط پیرامون خود، نسل آینده و سلامتی فردی، محیط زیست بیش از پیش اهمیت خواهد یافت و به مسئله و دغدغه ی عموم تبدیل خواهد شد. پس از این سازمان ها به دو گونه توجه خود به محیط زیست را نشان خواهند داد:

  • هدف سازمان نگه داری از محیط زیست است: در این بخش سازمان خود نهادی دغدغه مند است که نگه داری از محیط زیست به عنوان یک اصل برایش مطرح است.
  • هدف سازمان رضایت مشتری است: در این مورد سازمان از محیط زیست حمایت می کند تا رضایت مشتری را به دست آورد. به بیانی دیگر، بیشتر دغدغه ی مادی دارد تا دغدغه ی ارزشی.

سرویس های آنلاین و دیجیتال

سرویس های ارزش افزوده ی آنلاین و دیجیتال، نقش حیاتی و تعیین کننده ای در ثبت سفارش مشتری و سفارشی سازی طراحی ایفا خواهند کرد. پیش بینی می شود که ثبت طراحی، آزمون رنگ بندی و طراحی های مختلف برای کالا هایی هم چون کارت ویزیت، بروشور و کالا های مشابه، به صورت آنلاین و بدون هیچ تماس فیزیکی انجام شود. در این زمینه کاربر و مشتری این امکان را خواهد داشت تا از پرتال سازمان، به آزمودن طراحی های مختلف و سفارشی سازی آن ها بپردازد.

 بسته بندی هوشمند

این مورد هم از دیگر دستاورد های تکنولوژی است که هدف آن تسهیل زندگی برای جامعه و مناسب ساختن آن برای مردم است. بسته بندی های هوشمند که بیشتر در کالا های غذایی، لباس و صنعت های مشابه کاربرد خواهند داشت، سبب می شوند تا ماندگاری کالا بیشتر شود و مصرف بهینه و متناسب با شرایط و خواست مشتری داشته باشد.

در پایان یادآوری نکته ای بدون لطف و فایده نیست. با وجود گسترش و پیشرفت هایی که در صنعت چاپ و بسته بندی ایران ایجاد شده است، این صنعت هم چنان دور افتاده و عمده ی پیشرفت خود را از سوی بخش خصوصی می بیند. این در حالی است که همه ساله جشنواره، مناسبت و رویداد های مختلف و متعددی در سراسر جهان برای صنعت چاپ و بسته بندی ایجاد می شود که البته نقش موثری در پیش بردن این صنعت دارد. امید است در ایران نیز توجه بیشتری به این صنعت شود و در آینده پیشرفت و افزایش تولید در این زمینه را مشاهده کنیم.

برای دانلود فایل مقاله ی «آینده ی صنعت های چاپ، بسته بندی و طراحی چگونه است؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل مقاله ی آینده ی صنعت های چاپ، بسته بندی و طراحی چگونه است؟.

از تولید و عرضه ی برنج چه می دانیم؟

تولید و عرضه ی برنج

در مقاله های پشین به بررسی و تحلیل تولید و مصرف برنج در قاره های مختلف جهان از جمله آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا پرداختیم. دانستیم که عمده ی برنج جهان در آسیا تولید می شود. برنج تولید شده در اروپا چندان که باید مصرف غذایی ندارد و کابوس قحطی برنج، مردم آفریقا را رها نمی کند. هم چنین مشخص شد که آمریکا در عرصه ی تولید و صادرات برنج هم چون دیگر عرصه ها، دانش و اقتصاد را به کار گرفته و می کوشد سهمی از این بازار داشته باشد.

در این مقاله با تمرکزی بیشتری به تولید و عرضه ی برنج در آسیا و به ویژه کشور ایران می پردازیم.

برنج در آسیا

در مقاله های پیشین عنوان کردیم که 90 درصد برنج جهان در این قاره تولید می شود و البته نیک می دانیم که عمده ی جمعیت جهان نیز در این ناحیه مستقر است و همین سبب می شود که بر خلاف اروپا و آمریکا، برنج در این قاره چندان کارکرد اقتصادی نداشته باشد. جالب است بدانید که در اروپا مصرف سالانه ی برنج سه کیلوگرم برای هر فرد است و این در حالی است که در آسیا و کشور هایی چون چین، هند، اندونزی و میانمار، این میزان از 0.5 کیلو گرم در روز تجاور می کند. گرچه برنج در آسیا نقش چندانی در تجارت ندارد، ولی دگرگونی های گسترده ای را در سطح جامعه، اشتغال زایی، گسترش شهر نشینی و توسعه ی روستاها داشته است.

با این حال نا گفته نماند که در روز های نخست دهه ی 90 میلادی، به دلیل سیاست های جهانی مبنی بر آزاد سازی اقتصادی و دیگر سیاست های مربوطه، میزان بهره وری برنج به مقدار مشخصی کاهش یافت.

ورود برنج به ایران

برداشت های متعدد و گوناگونی از ورود برنج به ایران وجود دارد. برخی ورود برنج را به دوره ی هخامنشیان، برخی به دوره ی ساسانیان و عده ای نیز به دوره ی پس از ورود عرب ها مرتبط می دانند. با این حال، عمده ی سند ها و مدرک ها دال بر این است که کاشت برنج و بهره برداری از آن، پس از ورود عرب ها به ایران گسترش یافت. در این دوره بود که برنج به غذای عمده ی مردم و یکی از دانه های مهم از نظر غذایی و اقتصادی تبدیل شد که از جمله آن می توانیم به طور مشخص، به افزایش سرمایه گذاری در زمینه های مربوط به تولید و کاشت برنج از جمله آبیاری، کود، کشاورزی، تجهیزات کشاورزی، نگه داری زمین و البته فرآوری و بسته بندی برنج اشاره کنیم.

بسته بندی مواد غذایی

بر اساس سند و مدرک های تاریخی، پیشینه ی بسته بندی به 5000 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. بسته بندی مواد غذایی یک دانش و هنر نگه داری است که بشر از مدت ها پیش، با آن آشنا بوده و آن را به کار می گرفته است.

بسته بندی چیست؟ (تعریف بسته بندی)

از آن جایی که نگارنده در این خصوص مطلب های فراوان و موثری درج کرده است، از مرور مطلب های یاد شده جلو گیری و شما را به خواندن مقاله های مرتبط با بسته بندی دعوت می کنیم و در ادامه به شرح جزئیات بسته بندی می پردازیم.

بسته بندی صنعتی

نخستین ماشین های بسته بندی در آسیا، در کشور مالزی به کار گرفته شدند. این ماشین ها، سیستمی خطی داشتند و برای بسته بندی، فرآوری، کد گذاری و نشانه گذاری به کار می رفتند. نا گفته نماند که کارکرد ماشین یاد شده تنها برای بسته بندی برنج نبود و برای دیگر دانه های جامد نیز به کار می رفت.

واحد بسته بندی

در این واحد برنج در وزن های دو، پنج و ده کیلویی و در بسته هایی از جنس پلاستیک پلی پروبیلن، پارچه ای یا همان متقال و دیگر ماده های فرآوری شده، قرار می گیرد. شرکت های مختلفی در سراسر کشور به این کار مشغول هستند.

شرکت تورنگ پرینت، نخستین کارخانه و شرکت تولید و بسته بندی کیسه های برنج است که بیش از بیست سال پیشینه ی کاری را در کارنامه ی کاری خود به ثبت رسانده است.

گونه های مختلف بسته بندی

بسته بندی های برنج گونه های مختلفی دارد که شامل مورد های زیر می شود:

  1. بسته بندی با استفاده از گونی های معمولی
  2. بسته بندی با استفاده از کیف
  3. بسته بندی با استفاده از پلاستیک
  4. بسته بندی های وکیوم
  5. بسته بندی با استفاده از پلاستیک پلی پروبیلن
  6. بسته بندی پارچه ای و صنعتی

خوش بختانه با پیشرفت و گسترش تکنولوژی و البته افزایش درک و شناخت مردم، امروز می بینیم که استفاده از کیسه های پارچه ای و صنعتی برای بسته بندی برنج افزایش یافته که البته در بلند مدت سبب از بین رفتن عارضه هایی چون آلودگی محیط زیست و به خطر افتادن سلامتی مردم جهان می شود. نظر به ضرورت این موضوع، نگارنده بر آن شد تا در مقاله ی بعدی، به تحلیل آینده ی این صنعت و تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر آن بپردازد. 

برای دانلود فایل مقاله ی «از تولید و عرضه ی برنج چه می دانیم؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «از تولید و عرضه ی برنج چه می دانیم؟»

از تولید و عرضه ی برنج چه می دانیم؟

تولید و عرضه ی برنج

در مقاله های پشین به بررسی و تحلیل تولید و مصرف برنج در قاره های مختلف جهان از جمله آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا پرداختیم. دانستیم که عمده ی برنج جهان در آسیا تولید می شود. برنج تولید شده در اروپا چندان که باید مصرف غذایی ندارد و کابوس قحطی برنج، مردم آفریقا را رها نمی کند. هم چنین مشخص شد که آمریکا در عرصه ی تولید و صادرات برنج هم چون دیگر عرصه ها، دانش و اقتصاد را به کار گرفته و می کوشد سهمی از این بازار داشته باشد.

در این مقاله با تمرکزی بیشتری به تولید و عرضه ی برنج در آسیا و به ویژه کشور ایران می پردازیم.

برنج در آسیا

در مقاله های پیشین عنوان کردیم که 90 درصد برنج جهان در این قاره تولید می شود و البته نیک می دانیم که عمده ی جمعیت جهان نیز در این ناحیه مستقر است و همین سبب می شود که بر خلاف اروپا و آمریکا، برنج در این قاره چندان کارکرد اقتصادی نداشته باشد. جالب است بدانید که در اروپا مصرف سالانه ی برنج سه کیلوگرم برای هر فرد است و این در حالی است که در آسیا و کشور هایی چون چین، هند، اندونزی و میانمار، این میزان از 0.5 کیلو گرم در روز تجاور می کند. گرچه برنج در آسیا نقش چندانی در تجارت ندارد، ولی دگرگونی های گسترده ای را در سطح جامعه، اشتغال زایی، گسترش شهر نشینی و توسعه ی روستاها داشته است.

با این حال نا گفته نماند که در روز های نخست دهه ی 90 میلادی، به دلیل سیاست های جهانی مبنی بر آزاد سازی اقتصادی و دیگر سیاست های مربوطه، میزان بهره وری برنج به مقدار مشخصی کاهش یافت.

ورود برنج به ایران

برداشت های متعدد و گوناگونی از ورود برنج به ایران وجود دارد. برخی ورود برنج را به دوره ی هخامنشیان، برخی به دوره ی ساسانیان و عده ای نیز به دوره ی پس از ورود عرب ها مرتبط می دانند. با این حال، عمده ی سند ها و مدرک ها دال بر این است که کاشت برنج و بهره برداری از آن، پس از ورود عرب ها به ایران گسترش یافت. در این دوره بود که برنج به غذای عمده ی مردم و یکی از دانه های مهم از نظر غذایی و اقتصادی تبدیل شد که از جمله آن می توانیم به طور مشخص، به افزایش سرمایه گذاری در زمینه های مربوط به تولید و کاشت برنج از جمله آبیاری، کود، کشاورزی، تجهیزات کشاورزی، نگه داری زمین و البته فرآوری و بسته بندی برنج اشاره کنیم.

بسته بندی مواد غذایی

بر اساس سند و مدرک های تاریخی، پیشینه ی بسته بندی به 5000 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. بسته بندی مواد غذایی یک دانش و هنر نگه داری است که بشر از مدت ها پیش، با آن آشنا بوده و آن را به کار می گرفته است.

بسته بندی چیست؟ (تعریف بسته بندی)

از آن جایی که نگارنده در این خصوص مطلب های فراوان و موثری درج کرده است، از مرور مطلب های یاد شده جلو گیری و شما را به خواندن مقاله های مرتبط با بسته بندی دعوت می کنیم و در ادامه به شرح جزئیات بسته بندی می پردازیم.

بسته بندی صنعتی

نخستین ماشین های بسته بندی در آسیا، در کشور مالزی به کار گرفته شدند. این ماشین ها، سیستمی خطی داشتند و برای بسته بندی، فرآوری، کد گذاری و نشانه گذاری به کار می رفتند. نا گفته نماند که کارکرد ماشین یاد شده تنها برای بسته بندی برنج نبود و برای دیگر دانه های جامد نیز به کار می رفت.

واحد بسته بندی

در این واحد برنج در وزن های دو، پنج و ده کیلویی و در بسته هایی از جنس پلاستیک پلی پروبیلن، پارچه ای یا همان متقال و دیگر ماده های فرآوری شده، قرار می گیرد. شرکت های مختلفی در سراسر کشور به این کار مشغول هستند.

شرکت تورنگ پرینت، نخستین کارخانه و شرکت تولید و بسته بندی کیسه های برنج است که بیش از بیست سال پیشینه ی کاری را در کارنامه ی کاری خود به ثبت رسانده است.

گونه های مختلف بسته بندی

بسته بندی های برنج گونه های مختلفی دارد که شامل مورد های زیر می شود:

  1. بسته بندی با استفاده از گونی های معمولی
  2. بسته بندی با استفاده از کیف
  3. بسته بندی با استفاده از پلاستیک
  4. بسته بندی های وکیوم
  5. بسته بندی با استفاده از پلاستیک پلی پروبیلن
  6. بسته بندی پارچه ای و صنعتی

خوش بختانه با پیشرفت و گسترش تکنولوژی و البته افزایش درک و شناخت مردم، امروز می بینیم که استفاده از کیسه های پارچه ای و صنعتی برای بسته بندی برنج افزایش یافته که البته در بلند مدت سبب از بین رفتن عارضه هایی چون آلودگی محیط زیست و به خطر افتادن سلامتی مردم جهان می شود. نظر به ضرورت این موضوع، نگارنده بر آن شد تا در مقاله ی بعدی، به تحلیل آینده ی این صنعت و تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر آن بپردازد. 

برای دانلود فایل مقاله ی «از تولید و عرضه ی برنج چه می دانیم؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «از تولید و عرضه ی برنج چه می دانیم؟»