بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

اطلاعات جالب در مورد بسته بندی محصولات شرکت های معروف دنیا

یکی از قدم های اولیه و اساسی برای ورود کالای شما به بازار، طراحی و تولید بسته بندی مناسب و زیبا خواهد بود. بسته بندی درست یک محصول می تواند از خطرات احتمالی در حین حمل و نقل از محل تولید تا رسیدن به دست مشتری را به میزان زیادی کاهش دهد یا از ورود آفات و حشرات به داخل محصول جلوگیری کند. پس توجه به آن امری حیاتی ست. شاید برای تان جالب باشد که در مورد معروف ترین برند های دنیا و نوع بسته بندی محصولات شان اطلاعاتی را کسب کنید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بسته بندی محصولات اپل

اپل همیشه یک ویدیو مجزا برای بسته بندی محصولاتش و باز کردن آن ها ارائه می کند. این موضوع باعث می شود تا بدانیم چقدر بسته بندی یک محصول مهم است که شرکتی مانند اپل اقدام به ساخت ویدیویی مجزا برای آن کرده است.

این موضوع همچنین باعث شده است تا اپل سیر صعودی برای تولید بسته بندی های خود داشته باشد و هر بار از لحاظ ظاهری و کیفی و راحتی باز کردن، آن را بهبود دهد.

بسته بندی محصول شرکت نانگشیم

شرکت نانگشیم یکی از معروفترین شرکت ها در حوزه تولید نودل فوری است. این شرکت مواد غذایی در اقدامات اخیر خود، بسته بندی نودل را با ظرف های آماده گرم کردن ارائه کرد. این شرکت از ظرفی استفاده کرده است که قابل استفاده در مایکرویو است و تا دمای 100 درجه را می تواند تحمل کند.

بسته بندی محصولات نایک

همه ما نام نایک را به عنوان مبدع بسته بندی های نوآورانه شنیده ایم. این شرکت در طراحی های اخیر خود برای جعبه های کفش، از مواد بازیافتی استفاده کرده است و جعبه کفش های خود را به شکل کوله پشتی طراحی کرده است. مواد بازیافتی ای که برای تولید این جعبه کفش ها استفاده شده اند، غالبا ظرف های نوشیدنی بوده اند.

جعبه های شرکت ماشین فردا

شرکت سوئدی ماشین فردا اقدام به تولید جعبه های آبمیوه سحر آمیز کرده است. این جعبه ها از ژل جلبک دریایی آگار و آب ساخته شده اند که باعث می شود آبمیوه برای کوتاه مدت تازه تر و خنک تر بماند. ساخت این جعبه از مواد تجزیه پذیر بوده و نکته جالب آن این است که جعبه با همان سرعتی که شما نوشیدنی را استفاده می کنید، از بین می رود.

بسته بندی جدید کوکاکولا

برند معتبر و معروف کوکاکولا اقدام به بسته بندی های جدید برای نوشیدنی های خود کرده است. این شرکت قوطی های حساس به سرما طراحی کرده است و در زمانی که قوطی سرد باشد، روی آن تصویر یخ پدیدار می شود. با این کار شما دیگر نیازی نیست از فروشنده بپرسید که نوشیدنی خنک است یا خیر. فقط باید روی قوطی را نگاه کنید. طبق تحقیقات انجام شده کلمه کوکاکولا بعد از کلمه Okay قابل فهم ترین کلمه دنیاست.

همانطور که دیدید حتی شرکت های معروف و معتبر دنیا هم در تلاش برای ایجاد بسته بندی های خاص هستند و سعی می کنند تا با ایده های مختلف و خلاقانه، بسته بندی محصولات خود را به روز کنند.


ساک تبلیغاتی کرافت

کرافت به آلمانی به معنی قدرت است و کاغذ کرافت از نظر مقاومت، ماده‌ای قوی محسوب شده و کاغذی بسیار محکم با انعطاف زیاد و مقاومت بالا در برابر پارگی است.

این نوع کاغذ به طور معمول به رنگ قهوه ای می باشد ولی سفید بودن کاغذ کرافت نیز امری غیرممکن نیست و اگر در هنگام تولید کاغذ کرافت، خمیر چوب را رنگبری (یا به اصطلاح BLEACH) کنند؛ می توان کاغذ کرافت را به صورت سفید عرضه کرد.

تعریف خاصی که کاغذ کرافت دارد این است که باید حداقل ۸۰% آن خمیر کاغذ (یعنی خمیری که از چوب بدست آمده است) باشد.

ممکن است اسامی زیادی از کاغذ کرافت شنیده باشید مثل: کاغذ کرافت هندی، کاغذ کرافت اوکراینی، کاغذ کرافت روسی، کاغذ کرافت سفید، کاغذ کرافت 70 گرم، کاغذ کرافت 40 گرم و...

این امر به این دلیل است که کاغذ کرافت انواع متنوع و مختلفی دارد و در گرماژ و ابعاد مختلف تولید می گردد و موارد مصرف بسته به نوع آن متفاوت است اما موارد کلی مصرف کاغذ کرافت معمولا در صنعت بسته بندی، کارتن سازی، پاکت گچ و سیمان، ساک دستی یا به اصطلاح پاکت کرافت که پاکت های مستحکمی هستند و …می باشد.

کاغذ کرافت یکی از قدیمی ترین کاغذهای تواید شده به حساب می آید. در طی دوره های مختلف استفاده های زیاد و متنوعی از کاغذ کرافت در صنعت بسته بندی شده است.

جالب اینجاست که این کاغذ با توجه به قدمتی که دارد به دلیل بافت مقاوم و قیمت مناسب، علی رغم بوجود آمدن دستگاههای بسیار پیشرفته و کاغذ ها و مقواهای جدید و شیک کنار گذاشته نشده و مخاطبان خاص خود را دارد که همچنان در بسیاری از موارد مثل ساخت ساک دستی یا پاکت کرافت، منو رستوران ها، پاکت آجیل و یا حتی به عنوان کادو پیچ یا کاغذ کادو مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر مقاومت و استحکام این نوع کاغذ یکی دیگر از دلایلی که کاغذ کرافت همیشه مخاطبان خاص خود را حفظ می کند نوع بافت و طیف رنگ قهوه ای آن بوده که حالت کلاسیک و شیک دارد و استفاده از آن نوستالژی خاصی به همراه دارد.

همانطور که می دانید یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای تبلیغاتی چاپ ساک دستی یا شاپینگ بگ(Shopping bag) می باشد، زیرا جهت حمل هدایای تبلیغاتی، ارائه کاتالوگ و بروشور و همچنین برای قرار دادن اجناس خریداری شده توسط مشتری  بسیار کارآمد و قابل استفاده است.

به همین دلیل برخی برندها که از کاغذ کرافت جهت پاکت سازی و ساخت ساک تبلیغاتی خود استفاده می کنند نه تنها این حس خوب و خاطره انگیز را به مشتری القا کرده و از این طریق مخاطب را مجذوب برند خود می کنند، بلکه با استفاده از این جنس ساک تبلیغاتی کاغذی که نسبت به ساک دستی پارچه ای و ساک دستی گلاسه بسیار مناسب و مقرون به صرفه نیز می باشد هم در هزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد و هم در حفظ محیط زیست کمک به سزایی کرده اند.

چاپ روی ساک تبلیغاتی کاغذی که برای تبلیغات و برندینگ بسیار مفید است نیز قابل اجرا می باشد و  معمولا روی ساک دستی کرافت چاپ بصورت تک رنگ یا 2 رنگ انجام می شود.

راز های بسته بندی محصول موفق

اهمیت و قدرت بسته بندی محصول و جایگاهی که در اثر گذاری خرید توسط مشتری دارد، بر کسی پوشیده نیست. بسته بندی یک محصول می تواند باعث موفقیت در فروش و سود آوری بیشتر شود و یا می تواند محصول و نام تجاری شما را نابود کند. اما برای این که بتوانیم یک بسته بندی محصول موفق داشته باشیم باید چه کار کنیم؟ قواعد و اصولی برای این کار وجود دارد؟ می توانیم راهی پیدا کنیم که به واسطه آن فروش محصولات را بیشتر کنیم؟ جواب تمام این پرسش ها را می توانید در این مطلب بگیرید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

حفظ و نگهداری از محیط زیست

مصرف کنندگان محصولات در این دوره بیشتر از هر زمان دیگری به محیط زیست اهمیت می دهند و تمام تلاش شان را می کنند تا کمتر به محیط زیست آسیب برسانند. به همین دلیل خیلی برای شان اهمیت دارد که بسته بندی محصولی که شما تولید می کنید، به حفظ محیط زیست کمک کند و اثرات تخریبی نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود بسته بندی مواد غذایی را از مواد تجزیه پذیر تهیه کنید یا از موادی استفاده کنید که اصطلاحا دوستدار محیط زیست هستند. در چند سال گذشته استفاده از کیسه های پارچه ای برای بسته بندی محصولات به جای کیسه های پلاستیکی رواج زیادی داشته است و می توانید با گسترش این فرهنگ، در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل تان حساب ویژه ای باز کنید.

بسته بندی شفاف

وقتی صحبت از بسته بندی شفاف می شود، ناخودآگاه ذهن به سمت بسته بندی های سلفون یا بسته بندی های دریچه دار می رود اما منظور ما این است که به مشتری خود نشان دهید محصولی که مصرف می کند، چطور تهیه شده است. مخصوصا اگر مواد غذایی یا نوشیدنی تولید می کنید، چون به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط است، برای شان مهم است که بدانند محصول چطور تولید می شود. روی بسته بندی مواد غذایی حتما ارزش غذایی را به درستی ذکر کنید و به مشتری نشان دهید که بسته بندی مواد غذایی چطور صورت گرفته است و مطمئن باشید با این کار مشتری به شما اعتماد می کند و می توانید فروش محصول خود را بیشتر کنید.

بسته بندی راحت

امروزه همه به دنبال این هستند که بسته بندی محصولات شان راحت باز شود و فورا در دسترس مشتری قرار گیرد. به همین دلیل حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

جالب است بدانید که خریداران بیشتر طرفدار بطری های آب معدنی یا بطری های نوشیدنی هستند و کمتر به سراغ نوشیدنی های قوطی می روند. و کار اشتباهی ست اگر شما به خاطر داشتن بسته بندی شکیل تر و زیباتر مشتری را به زحمت بیندازید. شاید مشتری بار اول از محصول شما استفاده کند اما بار دوم خاطره بد سخت باز کردن محصول در ذهنش تداعی می شود و از محصول شما استفاده نمی کند.


تبلیغات روی بسته بندی مواد غذایی

این روزها بازار چاپ بسته بندی مواد غذایی و ارائه بسته بندی سازگار با محیط زیست بسیار داغ است. بسیاری از گروه های تحقیقاتی نیز در پی یافتن راهی برای بسته بندی مواد غذایی با ماندگاری بیشترهستند. اولین نکته مهم برای این امر جلوگیری از نفوذ اکسیژن به ماده غذایی یا دارویی می باشد.


راه های بسته بندی خاص و جدید برای زندگی سالم و حفظ محیط زیست ارائه شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. مثلا بسته بندی آب آشامیدنی که قرار است جایگزین بطری های پلاستیک شود و به زودی نیز وارد بازار خواهد شد. این نوع خاص از بسته بندی در واقع یک حباب مملو از آب است و از عصاره seaweed (نوعی جلبک دریایی) ساخته شده است.

به گفته محققان هدف از اختراع این بطری‌ها از بین بردن زباله‌های مربوط به بسته‌ بندی است. در حقیقت یک شیوه بسته‌ بندی جایگزین برای بطری و لیوان‌ پلاستیکی است.

در اکثر موارد از بسته بندی محصولات برای تبلیغ برند نیز استفاده می شود. در واقع بسته‌بندی یکی از گام‌های اصلی در فرآیند برندینگ محصول به شمار می‌رود و جنس مرغوب، نوع بسته بندی، خلاقیت، رنگ بندی و نوع چاپ به مشتری در انتخاب یک محصول عالی کمک می کند.

در حال حاضر که بیشتر مواد غذایی و مواد بهداشتی با سلفون بسته بندی می شوند، به وسیله چاپ فلکسو (فلکسوگرافی) برند، نام محصول، ترکیبات آن محصول و بسیاری از موارد دیگر را روی آن چاپ می کنند تا از این طریق در ذهن مخاطب ماندگار شوند.


بسته بندی های مدرن مثل بسته بندی جدید آب نیز شاید در سالهای آینده بتوانند بستر تبلیغات را فراهم کنند. به این صورت که با دستگاههای پیشرفته چاپ و با استفاده از رنگ های خوراکی که استاندارد بوده و آسیبی به بدن انسان وارد نمی کند بتوانید روی این بسته بندی خاص برند خود را ثبت کنید.



قوانین بسته بندی محصول برای موفقیت بیشتر (1)

چه عواملی باعث می شود شما یک بسته بندی محصول خوب طراحی کنید؟ چه عواملی در موفقیت بیشتر در زمینه بسته بندی دخیل هستند؟ راه هایی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن به بسته بندی موفق تری رسید؟ برای گرفتن جواب سوالات بالا تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

سادگی در بسته بندی

نکته اولی که در بسته بندی محصول باید دقت کنید این است که محصول شما بسته بندی ساده ای داشته باشد. طبق نتایج یک تحقیق، شما تنها 4 ثانیه زمان دارید تا نظر مشتری را به خرید محصول شما که در قفسه قرار دارد، جلب کنید و برای این که به راحتی تاثیر مثبت روی مشتری بگذارید، باید به دو نکته توجه کنید:

  1. نام برند شما روی محصول کاملا واضح باشد.
  2. مشخص باشد که محصول چیست و برای برطرف کردن کدام نیاز تولید شده است.

در 4 ثانیه مشتری باید جواب این دو سوال را بگیرد. در غیر این صورت خیلی احتمال پایینی وجود دارد که محصول شما را خریداری کند چون درصد افرادی که برای خواندن اطلاعات روی محصول وقت بگذارند کم است. حتی اگر بسته بندی زیبا و جذابی داشته باشید ولی این دو گزینه را رعایت نکنید، ممکن است محصول شما در قفسه باقی بماند.

صداقت در بسته بندی

برای همه ما پیش آمده که بسته بندی زیبا و شکیل یک محصول را دیده ایم ولی وقتی بسته بندی را باز کردیم با چیز دیگری روبرو شده ایم که در نهایت شاید 20 درصد به عکس روی بسته بندی شبیه باشد. تفاوت فاحش میان محصول و بسته بندی آن باعث ناراحتی مصرف کننده یا مشتری می شود و در نهایت او را نسبت به برند شما بی اعتماد می کند. این جاست که صداقت اهمیت زیادی پیدا می کند. پس برای این که برند تجاری تان را به آسیب بی اعتمادی دچار نکنید، صداقت در بسته بندی را رعایت کنید. صداقت در بسته بندی باعث می شود تا مشتری با چیزی روبرو شود که انتظارش را دارد و در نهایت میان برند های مختلف، برندی را انتخاب کند که صادق تر است.

اعتبار بسته بندی

حتی اگر چندین محصول با یک شکل و شمایل بسته بندی شوند، تنها چیزی که آن ها را از هم متمایز می کند، نام تجاری حک شده روی آن است.

می توانید با انجام کار هایی خود را از بسته بندی های معمول و همیشگی رها کنید. به عنوان مثال اگر همیشه بسته بندی محصول تان به صورت تصویری بوده است، این بار نوشتار را هم دخیل کنید یا اگر بسته بندی محصول تان همیشه حالتی عمومی داشته است، این بار یک طراحی خاص انجام دهید. از خلاقیت تان استفاده کنید تا شکل جدید تری به بسته بندی محصول تان بدهید.

متفاوت بودن در بسته بندی محصولات، اعتبار شما را تضمین می کند اما باید دقت کنید که این متفاوت بودن در جهت مثبت باشد.

طراحی و بسته بندی محصول همیشه زمینه ای بوده است که خواستار زیادی داشته است و چیزی که می تواند شما را به سمت موفقیت بیشتر و فروش بیشتر هدایت کند، رعایت قوانین نانوشته ای ست که محصول شما را از سایر برند ها خاص می کند.