بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

جلوگیری از آفات برنج با بسته بندی مناسب

ملخ قهوه ای، به عنوان یک آفت ویرانگر برنج اولین بار در قاره آسیا ظاهر شد. کشاورزان برای دفع این آفت به استفاده از سموم شیمیایی روی آوردند. مطالعاتی روی اثر سه ماده مغذی، نیتروژن، فسفر و پتاسیم که در گیاهانی مثل برنج وجود دارد و از کود آنها نیز استفاده می شود، انجام شده است.

این نوع کودها در واقع شامل مواد مغذی برای برنج بوده و به طور مستقیم آسیب نمی رسانند. برای جلوگیری از آفات برنج این کودها را با خاک مخلوط نموده و یک هفته قبل از برداشت محصول به آن می دهند. همچنین از کودهای حاوی فسفر نیز قبل از کاشت جهت ایجاد ریشه های قوی و گسترده و رشد و افزایش محصول استفاده می شود.

اغلب کودهایی که برای محصول برنج و موارد مشابه استفاده می شود مضر هستند، اما باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آفات مصرف برخی از این کودها لازم است. برخی دیگر دارای ضرر کمتر و یا حتی بی ضرر بوده و برای گیاه مفید نیز هستند. در نتیجه استفاده از این گروه از کودها، به تحمل بالاتر گیاه برنج در برابر آفاتی مثل ملخ قهوه ای کمک می کند.


می دانید که مقداری از این سموم در محصول برنج باقی می ماند و مصرف آن در دراز مدت ممکن است موجب بروز بیماری در افراد شود. اخیرا محققان برای کاهش مضرات این سموم روی نحوه شستشوی صحیح برنج تاکید دارند. بسیاری از این سموم را می توان با شستشوی صحیح از بین برد.

علاوه بر آفاتی که در مراحل کاشت و داشت برنج وجود دارد، بسیار از آفات و حشرات نیز بعد از برداشت محصول به برنج آسیب وارد می کنند. بهترین گزینه برای جلوگیری از این گونه آفات بسته بندی برنجاست. شما می توانید با بسته بندی صحیح و اصولی برنج و با استفاده از کیسه یا گونی برنج، آن را غیر قابل نفوذ کنید و راه را برای حشرات موذی ببندید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.