بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بازاریاب موبایل: چرا برای کالا کیسه و بسته بندی طراحی کنیم؟

شاید شما هم بار ها عابر و مشتری های مختلف را در خیابان، پیاده رو، اتوبوس، تاکسی و مترو دیده باشید که کیسه های رنگارنگ و مختلف از برند و کالا های متفاوت را در دست دارند.

اگر شما هم چون نگارنده طرفدار محیط زیست و کاهش استفاده از پلاستیک، کاغذ و دیگر منبع های طبیعی باشید، در ابتدا از خود می پرسید:

"چه ضرورتی دارد که این همه ماده ی طبیعی، هزینه، زمان و انرژی برای طراحی و ساخت این بسته بندی های مختلف و رنگارنگ تلف شود؟"

همیشه پای پول در میان است ...

با وجود این که دیدگاه یاد شده درباره ی محیط زیست و استفاده از منبع های طبیعی درست و بر منطق منطبق است، با این حال کسب و کار قانون و چارچوب خاص خود را دارد.

کافی است گشتی در شهر بزنید تا دریابید که صد ها تامین کننده، برای کالا و سرویسی یکسان و هم گون در حال رقابت هستند. در این فضای متلاطم، تنها دانش بازرگانی و برندینگ است که می تواند اندکی فضای تنفس برای مدعی های این عرصه فراهم کند.

کیسه و بسته بندی در قامت بازاریاب موبایل

پاراگراف بالا تنها بخشی از این بازار را زیر لنز برد. با این حال، همان سطح شهر که بی شمار تامین کننده و فروشنده را در خود جای داده، هزار ها مشتری و متقاضی را در کنار آن دارد که می کوشند تا سوزن کالای مورد نظر خود را در این انبار کاه بیابند. بنا بر این، در هر لحظه و هر موقعیتی، بی شمار فرصت های خرید و مبادله وجود دارند که اگر به خوبی شناخته و به سمت تامین کننده هدایت شوند، می توان امید داشت که سازمان بتواند جایگاه نسبتا خوبی را در بازار بیابد.

کیسه و بسته بندی های کالا، مشتری را به بازاریاب همراه سازمان تبدیل می کنند که در بد ترین حالت، مشتری در مسیر مغازه (سازمان) تا خانه، خواسته یا ناخواسته به تبلیغ سازمان مورد نظر مشغول خواهد بود.

به این ترتیب مشتری با استفاده از بسته بندی و کیسه ی کالا، بدون دریافت هیچ هزینه ای، به عنوان بازاریاب سیار سازمان عمل می کند.

فراموش نکنید:

  1. طراحی و بسته بندی کالای شما از چشم مخاطب و عابر و مردم تیز بین سطح شهر، دور نخواهد ماند. پس توجه داشته باشید که تبلیغ، طراحی و بسته بندی کالای شما، پیام روشن، درست و جذابی را به مخاطب و مشتری های آتی منتقل کند که اگر نه، مشتری های آتی را از دست خواهید داد. بی شمار هستند مشتری هایی که تنها با دیدن بسته بندی و طراحی مخصوص یک تامین کننده، فکر مراجعه به او را از سر بیرون کردند و به رقیب رو آوردند.
  2. سعی کنید کیسه و بسته بندی کالای شما، حتی پس از خرید هم قابل استفاده باشد. این گونه مشتری کیسه و بسته بندی را دور نخواهد انداخت و در خرید های آتی نیز از آن استفاده خواهد کرد و همین سبب می شود تا به مرتبه های متعدد، برای کالای شما بازاریابی و تبلیغ رایگان انجام گیرد.
  3. اطمینان حاصل نمایید که عمده ی اطلاعات و داده های ارتباطی شما بر روی کیسه و بسته بندی کالا درج شده باشد. تنها آگاه شدن از برند کافی نیست و بهتر است راه های ارتباطی تا حد امکان در دسترس باشد. تصور کنید شخصی در مترو یا تاکسی بسته بندی کالای شما را می پسندد و تصمیم می گیرد از شما خرید کند. اگر امکان گفت و گو با مشتری فراهم نباشد، و اگر راه های ارتباطی بر بسته بندی درج نشده باشند، حال مشتری چه گونه می تواند شما را بیابد؟؟؟

با وجود همه ی عامل های یاد شده، فراموش نکنیم که بسته بندی در هر شکل و حالتی، نیازمند مصرف قابل توجه منبع های طبیعی به ویژه پلاستیک (نفت) و کاغذ (درخت) است. با مصرف بهینه و مدیریت شده ی این فرآورده ها، نه تنها از نگاه اقتصادی که از نگاه زیست محیطی نیز پیشرفت چشم گیری خواهیم داشت.

برای دانلود فایل مقاله ی «بازاریاب موبایل: چرا برای کالا کیسه و بسته بندی طراحی کنیم؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

چگونه کیسه برنج مناسب انتخاب کنیم؟

هر خرید موفقی، با پرسش های هوش مندانه و مناسب آغاز می شود. خرید کیسه برنج نیز یکی از همین مورد ها است که حساسیت و چالش های خاص خود را دارد. در این مقاله نگارنده به دغدغه و پرسش های مورد نظر برای خرید کیسه برنج می پردازد.

پرسش های رایج هنگام انتخاب بسته بندی و کیسه برنج، حول سه محور قرار می گیرند:

قیمت: کدام بسته بندی و کیسه ارزان تر است؟ بستگی به جنس، ماده های به کار رفته و شیوه ی تهیه ی بسته بندی و کیسه دارد.

عملکرد (کیفیت): کدام بسته بندی و کیسه در مقابل فشار، حرارت و آسیب، مقاوم تر است؟ هم چون مورد پیشین، به جنس کیسه و شیوه ی تولید آن بستگی دارد.

محیط زیست: کدام بسته بندی برای محیط زیست مناسب تر است؟ این مورد هم به مواد اولیه و خام به کار رفته در تولید کیسه و بسته بندی آن وابسته است. عمده ی نگرانی ها در این بخش، متوجه بازیافت و امکان استفاده ی دوباره از کیسه است.

در ادامه به بسط و بررسی هر مورد می پردازیم.

  1. قیمت: جنبه و بعد های گوناگونی از کیسه و گونه ی بسته بندی آن بر قیمت تمام شده اثر گذار هستند. ضخامت و قطر پارچه ی به کار رفته و دسته ی کیسه، جزو مهم ترین شاخص ها برای این مورد هستند. در کل می توانیم بسته بندی و کیسه ها را (به ترتیب کیفیت)، در چهار مورد بخش کنیم:

  • کیسه ی پلاستیکی

  • کیسه ی کاغذی

  • کیسه پلی پروبیلن بافته نشده

  • کیسه ی کالیکو

عملکرد کیسه: ثبات و انسجام کیسه بسیار بر عملکرد آن اثر گذار است. کیسه ای که به راحتی پاره شود، خراش بردارد و آسیب ببیند، کیسه ی مناسب و مرغوبی نیست.

امکان پرینت بر روی کیسه: یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب کیسه ی برنج (بیشتر از سوی تامین کننده)، امکان چاپ و طراحی لوگو و دیگر اطلاعات مورد نیاز بر روی کیسه است. هر چه کیسه امکان بیشتری برای چاپ و طراحی انواع اطلاعات و تصویر ها را فراهم آورد، بیشتر مورد پسند تامین کننده ها قرار می گیرد که از این دیدگاه، کیسه های صنعتی و کاغذی، در اولویت نخست قرار دارند.

  1. محیط زیست: این بخش را می توانیم در دو بخش جدا گانه ی کیسه های کاغذی و کیسه های پلاستیکی بررسی کنیم. در ادامه به فایده و ضرر هر یک در این زمینه می پردازیم.

کیسه های کاغذی

فایده

  • از نظر استاندارد های محیط زیست، قابل بازیافت و تحلیل هستند.
  • قابل استفاده ی دوباره هستند.
  • حجم بیشتری را درون خود جای می دهند.

ضرر

درخت های زیادی برای تولید کاغذ قطع می شوند.

تولید و بازیافت این کیسه ها، مواد شیمیایی زیادی نیاز دارد.

فرآیند تولید آن انرژی زیادی نیاز دارد.

کیسه های پلاستیکی

فایده

  • برای تولید به انرژی کم تری از کیسه های کاغذی نیاز دارد.
  • تولید کیسه های پلاستیکی انتشار امواج کم تری دارد.
  • در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

ضرر

  • از نفت تولید شده و قابل استفاده ی دوباره نیست.
  • برای نوبت های محدودی قابل بازیافت هستند و پس از مدتی، خاصیت پلاستیکی خود را می بازند.
  • کیسه های پلاستیکی زمان زیادی برای بازیافت نیاز دارند و افزون بر این، بازیافت آن ها به محیط زیست آسیب می زند. آلودگی هوا، به خطر افتادن زندگی حیات وحش و آلودگی آب و دریا، از جمله آسیب های بازیافت و نابودی فرآورده های پلاستیکی هستند.


و در پایان ...

همان گونه که در یافتیم، هر یک از مورد های یاد شده، فایده و البته آسیب هایی دارند. با این حال، به لطف تکنولوژی و پیش روی دانش، می بینیم که روزانه کالا های بهتری در صنعت های گوناگون پدیدار می شوند که افزون بر کیفیت و قیمت مناسب، مصرف و بازیافت به صرفه ای دارند. با این حال، تجربه و بازار نشان داده است که کیسه های پلی پروبیلن، گزینه ی بهتری نسبت به دیگر مورد ها هستند.

برای دانلود فایل مقاله ی «چگونه کیسه برنج مناسب انتخاب کنیم؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «چگونه کیسه برنج مناسب انتخاب کنیم؟»

کیسه های پلی پروپیلن بافته شده با پلی پروپیلن بافته نشده چه تفاوتی دارند؟

کیسه های پلی پروپیلن بافته شده با پلی پروپیلن بافته نشده چه تفاوتی دارند؟

در مقاله ی پیشین به بحث کیسه های پلی پروپیلن پرداختیم و دانستیم که این کیسه ها، افزون بر این که دوست محیط زیست هستند، به دلیل ضد آب بودن، مقاوم بودن در برابر فشار و عامل های نفوذ کننده، به گزینه ای مناسب برای استفاده در صنعت های مختلف از جمله صنعت غذا و کشاورزی (کیسه برنج)، بدل شده اند.

در این مقاله به تحلیل و مقایسه ی دو گونه ی بافته شده و بافته نشده از کیسه های پلی پروپیلن می پردازیم.

پی بردن به بافته شده و بافته نشده بودن پلی پروبیلن به کار رفته در کیسه های لمینتی، چندان کار سختی نیست. کافی است نگاهی به درون کیسه داشته باشید. اگر تار و پود کیسه طرحی شطرنجی و قائم الزاویه دارند، پلی پروبیلن بافتنی است و اگر طرح یک دست و ساده داشته باشند، کیسه از پلی پروبیلن بافته نشده ساخته شده است.

هم چون نخ و پشم که گونه های مختلفی دارند، پلاستیک هم جنس و ویژگی های متفاوتی دارد که بر اساس این ویژگی ها، به دسته های مختلف بخش می شود. برای نمونه، ما می دانیم که همه ی نخ ها طبیعی هستند، ولی بخشی از آن ها از حیوان و برخی دیگر از گیاه به دست می آیند. همین مورد درباره پلاستیک و به دنبال آن کیسه های پلاستیکی از جمله کیسه ی پلی پروپیلن نیز نمود دارد.

هر دو گونه ی کیسه های بافته شده و بافته نشده ی پلی پروپیلن، از پلاستیک قابل بازیافت تولید می شوند و تفاوت در فرآیند تولید آن ها است. کیسه های پلی پروپیلن بافته شده، به روش سنتی (بافتن) ایجاد می شوند که البته دوام و ماندگاری بالایی دارند. برای ساخت این کیسه ها، ابتدا مولکول های پلی پروپیلن پرس می شوند و به صورت نخ در می آیند، سپس از این نخ ها برای تولید کیسه استفاده می شود. این نوع کیسه بیشتر برای مصرف در صنعت های غذایی هم چون کیسه برنج، کیسه ذرت، حبوبات و مورد هایی از این دست به کار می رود. این کیسه ها تمیز، مقاوم و ساده-دوز هستند.

کیسه های پلی پروپیلن غیربافتنی، از چسباندن فیبر های پلی پروپیلن ایجاد می شوند. برای ساخت این کیسه ها، ابتدا پلمیر ها در محفظه ای از گرما و هوا قرار می گیرند و به شکل نخ و کرک (هم چون شیوه ی تولید پشمک) در می آیند، سپس این نخ و کرک ها بین غلتک های داغ قرار می گیرند که در نهایت به شکل کیسه ای یکپارچه در می آید. از نکته های مربوط به این پارچه ها، می توانیم به ماندگاری بلند مدت رنگ و طرح آن اشاره کنیم که آن را به گزینه ای مناسب برای کارکرد های گرافیکی بدل کرده است.

بافته شده یا بافته نشده: کدام بهتر است؟

اگر هدف شما تنها استفاده از کیسه برای مصرف های رایج، از جمله کیسه برنج و مواد غذایی است، هر دو مورد مناسب و مقرون به صرفه هستند. با این حال اگر هدف شما مصرف عمده و کلان است، بد نیست دو مورد را خاطر نشان کنیم:

کیسه های پلی پروپیلن بافته شده، از کیسه های بافته نشده گران تر هستند و این خود به دلیل ساختار و سازوکار تولید آن ها است. پس اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید، کیسه های بافته نشده گزینه ی بهتری هستند.

اگر طراحی کیسه شما جزئیات هنری و چاپی زیادی دارد، کیسه های بافته نشده گزینه ی بهتری برای شما به شمار می روند و جزئیات چاپی را بهتر نمایش می دهند.

با توجه به ویژگی های متنوع و گسترده ی این کیسه ها، نگارنده انتظار دارد که استقبال از آن ها در زمینه های گوناگون افزایش یابد و همین سبب می شود تا مشتری و البته تامین کننده های زیادی برای استفاده از این کالا پا به عرصه ی رقابت نهند. پس هرچه سازمان ها زودتر به این عرصه ورود کنند، سهم بیشتری از آینده خواهند داشت.

برای دانلود فایل مقاله ی «کیسه های پلی پروبیلن بافته شده با پلی پروبیلن بافته نشده چه تفاوتی دارند؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «کیسه های پلی پروبیلن بافته شده با پلی پروبیلن بافته نشده چه تفاوتی دارند؟»

آشو با جاش بخر: کیسه های پلی پروپیلن

کیسه های پلی پروپیلن، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای جایگزین شدن با کیسه و گونی های پلاستیکی برنج هستند. هم چون برنج که عمده ی تولید آن در چین انجام می شود، در زمینه ی تولید این کیسه ها نیز چین پیش قراول صنعت به شمار می رود. در این مقاله، نگارنده در تلاش است تا با پاسخ دادن به پرسش های رایج در این زمینه، ذهن مخاطب را با این گونه از کیسه ها، آشنا سازد.

کیسه ی پلی پروپیلن دوخته شده چیست؟

در ادامه به تحلیل و بررسی پاسخی مناسب برای پرسش های یاد شده می پردازیم.

1. بافتن

از آن جایی که کیسه های پلی پروپیلن نیز به روش بافتن ساخته و پرداخته می شوند، پیش از هر چیز لازم است تا بازبینی دوباره بر روی معنا و مفهوم بافتن داشته باشیم. در این مقاله، بافتن از جمله روش هایی است که در آن، رشته هایی در دو مسیر افقی و عمودی (تار و پود)، به یک دیگر بافته می شوند و قطعه و تکه ای پارچه را شکل می دهند. حال این رشته ها می توانند از جنس پارچه، نخ یا هر ماده ی دیگری باشند.

2. پلی پروپیلن های بافتنی

کیسه برنج های پلی پروپیلن که اغلب با نام کیسه های پلی پروپیلن شناخته می شوند، یکی از گونه های رزین ترموپلاست (گرما نرم) هستند که پلیمرازیسیون پلی پروپیلن پدید می آیند. در نتیجه می توانیم بگوییم که کیسه های پلی پروپیلن، از رشته های سبک ولی "قوی" پلی پروپیلن پدید می آیند که با وجود سبکی و سادگی، مقاومت بالایی برای نگه داری ماده های سیال سنگین وزن دارند. گفتنی است که به کیسه های برنج پلی پروپیلن، پلی پروپیلین، کیسه ی پلی پروپیلین نیز گونی پلی پروپیلین نیز گفته می شود.

در بیان ویژگی های این کیسه می توان گفت:

3. کاربرد های کیسه برنج پلی پروپیلن

  • در کشاورزی از کیسه های پلی پروپیلن برای نگه داری، انتقال و مصرف دانه های مختلف گیاهی هم چون میوه، سبزی، برنج، غلات و ذرت استفاده می شود که البته ساختار کیسه برای هر مورد متفاوت است.

  • هم چنین خاصیت ایزوله بودن، غیر قابل نفوذ بودن، آب کشی و فیلتر ساده و راحت، سبب شده تا افزون بر مورد نخست، از این کیسه ها در صنعت های ژئوتکنیکال هم چون معدن، بندرگاه ها، راه آهن، جاده و ساختمان سازی نیز استفاده شود.

جدا از همه ی مورد های یاد شده، کیسه های پلی پروپیلن، دوست طبیعت و محیط زیست هستند و می توان پس از مصرف، آن ها را ذوب و برای تولید دیگر کالا ها استفاده کرد. افزون بر این، کیسه های پلی پروپیلن، گزینه ی مناسبی برای چاپ (به ویژه چاپ دیجیتال) و درج نام و اطلاعات کالا بر روی آن هستند و به راحتی می توان گونه های مختلفی از طرح های سفارشی و دل خواه را بر روی آن درج کرد.

برای دانلود فایل مقاله ی «آشو با جاش بخر: کیسه های پلی پروبیلن»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «آشو با جاش بخر: کیسه های پلی پروبیلن»

چگونه با «بسته بندی» کسب و کار خانگی راه اندازی کنیم؟

کسب و کار خانگی تان را راه اندازی کنید

با استمرار حرکت رو به جلو و فزاینده ی تکنولوژی، بیم آن می رود که ماشین ها رفته رفته جای انسان ها را بگیرند و نیرو های انسانی گوناگون، به ویژه قشر کارگر، زندگی شغلی خود را در معرض تهدید های مختلف بیابد. با وجود همه ی تهدید ها و پیامد ها، نگارنده فرصت هایی هم در این عرصه می یابد. برای نمونه می توانیم به کسب و کار های خانگی در عرصه ی بسته بندی اشاره کنیم. برگ میوه، مربای خانگی، حبوبات و حتی برنج و دیگر ماده ها و فرآورده های غذایی خانگی، از جمله نمونه هایی هستند که به لطف تکنولوژی و ماشین های پیشرفته و البته چابک، رشد قابل توجهی داشته اند.

بسته بندی یا مواد نگه دارنده، پرسش این است...

گرچه صنعتی شدن و اتوماسیون، زندگی را برای بشر ساده و سریع کرده است، با این حال پیامد هایی هم به همراه داشته است که یکی از آن ها، بحث نگه داری مواد غذایی است.

همان گونه که می دانیم، نگه داری مواد غذایی، گرچه سبب ماندگاری بیشتر و بهتر غذا و خوراکی می گردد، اما اثر های جانبی قابل توجهی برای سلامتی دارد که اغلب از دید و توجه مصرف کننده دور می ماند. از بین رفتن منبع های معدنی، ماده های مقوی و طعم ماده ی خوراکی، تنها بخشی از پیامد های استفاده از مواد نگه دارنده هستند.

در این مقاله نگارنده قصد دارد تا با معرفی و بررسی شیوه های مختلف بسته بندی که پیامد و اثر جانبی کمتری دارند، مخاطب را نسبت به این موضوع آگاه سازد.

باکتری رو خفه کن

عمده ی روش های بسته بندی، با هدف نابودی باکتری انجام می گیرند و ابزار مورد نظر برای این موضوع، گرفتن اکسیژن از کالا و بسته بندی است. با ممانعت کردن از ورود اکسیژن به بسته بندی، باکتری ها کشته می شوند و رشد نمی کنند.

سه روش عمده برای بسته بندی (با کم ترین میزان مواد نگه دارنده) وجود دارد که عبارتند از:

  1. تغییر دادن میزان اتمسفر بسته
  2. کنترل کردن میزان اتمسفر درون بسته
  3. بسته بندی وکیوم

در ادامه هر یک را بررسی می کنیم.

تغییر دادن میزان اتمسفر بسته

این روش که به اختصار آن را MAP می نامند، بر کاهش اکسیژن بسته تمرکز دارد. در این روش میزان اکسیژن داخل بسته بندی به کم ترین میزان می رسد و با دیگر گاز هایی که کم ترین میزان اکسیژن را دارند، جای گزین می گردد. کربن دی اکسید و نیتروژن، دو جایگزین عمده برای این منظور هستند که میزان آن در ماده های غذایی و بسته بندی های مختلف، متفاوت است.

  1.  کنترل اتمسفر بسته بندی

روش نخست بیشتر در زمان بسته بندی کاربرد دارد و پس از آن، فایده ای نخواهد داشت. به این دلیل که پس از بسته بندی، کالا و ماده ی غذایی دوباره تنفس خواهد داشت و همین تنفس سبب رشد باکتری ها خواهد شد. به همین سبب برای ماندگاری های بالا تر، از روش دوم یا CAP استفاده می شود. در این روش، افزون بر وارد کردن گاز های جاذب اکسیژن به بسته بندی کالا، رطوبت و حرارت کالا نیز کنترل می شود تا سلامت آن هم چنان پس از بسته بندی نیز پایدار باشد.

  1. VAC

در این روش که "وکیوم" نام دارد، هوای داخل بسته تا حد امکان تخلیه می گردد و مشخص است که این فرآیند هیچ گاه به صورت کامل رخ نخواهد داد و همواره درصدی از هوا (هر چند بسیار اندک)، درون بسته بندی کالا وجود خواهد داشت. با خروج اکسیژن از داخل بسته، ارگانیسم های درون آن فرصت تنفس و در نتیجه رشد را از دست خواهند داد. هم چنین نبود اکسیژن، از اکسیده شدن کالا و ماده ی غذایی پیش گیری می کند و همین سبب ثابت ماندن رنگ ماده ی غذایی می شود.

گرچه هر سه مورد یاد شده، جزو بهینه و به صرفه ترین روش های نگه داری ماده های غذایی هستند، اما فراموش نکنیم که هر ماده ای برای بقا و حفظ فایده و ارزش هایش، به فضا و اکوسیستم طبیعی خود نیاز دارد که اگر از آن سلب یا دگرگون شود، خاصیت و فایده ی نخستین خود را می بازد. پس بهتر است تا جایی که امکان دارد، از ماده های غذایی تازه استفاده کنیم و روش های نگه داری را بیشتر برای مورد های به جا و درستش (صادرات، انتقال مواد غذایی به منطقه های محروم و دور از دسترس و دیگر مورد های مشابه)، به کار بگیریم.

برای دانلود فایل مقاله ی «چگونه با بسته بندی کسب و کار خانگی راه اندازی کنیم؟»، بر لینک زیر کلیک کنید.

فایل مقاله ی «چگونه با بسته بندی کسب و کار خانگی راه اندازی کنیم؟»