بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بسته بندی برنج و ماهی

استفاده از مواد با کیفیت در بسته بندی محصولات، همیشه یکی از دغدغه های بسیاری از تولید کنندگان بوده است. زمانی که صحبت از بسته بندی برنج و ماهی می شود دو نکته همیشه باید مد نظر باشد. اول اینکه بسته بندی برنج از جنسی تهیه شده باشد که قابلیت تحمل وزن برنج را داشته باشد و پاره نشود. مقاومت کیسه برنج در این موضوع خیلی حائز اهمیت است چون در هم در حین حمل و نقل و هم در زمان استفاده باید مقاومت لازم را داشته باشد و پاره نشود و نکته دوم این که یکی از مواد غذایی که لازم است بسته بندی مناسبی داشته باشد، غذاهای دریایی ست چون این غذاها بوی نامطلوبی دارند و تولید کننده باید از نوعی بسته بندی استفاده کند که بوی این محصولات به بیرون درز نکند.

بسته بندی برنج

کیسه هایی که امروزه برای بسته بندی برنج مورد استفاده قرار می گیرد، کار را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان آسان کرده است. چون هم حجم و سایز کوچکتری دارند و هم نگهداری و حمل و نقل آن ها راحت تر است. امروزه یک مشتری به راحتی می تواند کیسه برنج مصرفی خود را داخل کابینت آشپزخانه قرار دهد و نگران وارد شدن حشرات موذی به داخل آن نباشد.

بسته بندی محصولات در فصل گرم

زمانی که شما به عنوان یک شرکت تولید کننده کار می کنید، دوست دارید و وظیفه دارید که محصول تان سالم به دست مشتری برسد. از این رو تلاش می کنید تا تمام مواردی که لازم است را رعایت کنید تا تعهد خود را به مشتری ثابت کنید. بسته بندی محصول از این جهت اهمیت پیدا می کند که باعث می شود محصول شما با کیفیت بهتری به دست مشتری برسد.

یکی از عواملی که برای نوع بسته بندی محصول تان مهم است، این است که بسته بندی محصول شما در برابر هوای گرم توان تحمل داشته باشد و خراب نشود. ممکن است برای چند روز محصول شما در فضای بسته کامیون یا ماشین های باربری باشد و گرمای مستقیم به آن بخورد. پس نیاز است که بسته بندی ویژه ای در نظر بگیرید.

چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید؟ (2)

باید بدانیم چه زمانی و بر اساس چه قواعدی باید بسته بندی محصول را تغییر بدهیم تا هم در صنعت بازاریابی با مشکل مواجه نشویم و هم با رعایت قواعد به تغییر بسته بندی محصول در زمان مناسب پرداخته شود. در این مقاله به ادامه صحبت درباره قوانین، قواعد و زمان تغییر بسته بندی محصول می پردازیم.

تغییر زمان

یکی از عواملی که باعث تغییر بسته بندی محصول می شود، گذشت زمان است. زمان یکه شما یک محصول را برای اولین بار تولید کردید، شاید یکسری معیار ها مهم بود و اکنون چیز های دیگری هستند که مهم هستند. مثلا چند سال قبل شاید همین که بسته بندی شما زیبا باشد کفایت می کرد و نظر مصرف کننده را جلب می کرد، اما اکنون این که بسته بندی خلاقانه باشد و از ایده های گرافیکی یا عکاسیاستفاده کند هم مهم است.

پس گذشت زمان به شما نشان خواهد داد که باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. اما برای این کار باید ببینید چه چیزی تغییر کرده است. تمایل مشتری نسبت به چه چیزی بیشتر شده است. استفاده از چه اشکال و ایده هایی می تواند ذهن مشتری را ترغیب کند تا به محصول شما نگاه کند و آن را بخرد. باید دقت کنید که بسته بندی محصول شما نباید آن قدر تغییر کند که مصرف کننده دیگر آن را نشناسد چون اعتبار برند شما را خدشه دار می کند. پس از جمع بندی با خیال راحت می توانید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید.

بررسی بازار هدف

شما برای این که بتوانید محصولی که تولید کرده اید را در بازار به فروش برسانید باید به نیاز های مشتری و سلایق آن ها توجه کنید. اما این اطلاعات را چطور می توانید بدست آورید؟ می توانید با خرده فروشان صحبت کنید. آن ها چون دسترسی مستقیم به مشتریان دارند، راحت تر می توانند به شما اطلاعاتی که می خواهید را بدهند. می توانید در مورد نوع بسته بندی محصول، طرحی که باید روی آن پیاده شود و حتی زمان توزیع محصول با آن ها مشورت کنید.

انحلال پیام برند

بیشتر برند ها زمانی که یک شعار یا پیام را انتخاب می کنند که آن جمله کوتاه، داستان تولید و ساخت محصول شان را بیان کند. اما روزی می رسد که پیام شما اعتبار سابق را ندارد یا اهمیت آن با گذشت زمان کمرنگ شده است. در این صورت شما می توانید با تغییرات کوچک دوباره پیامی با ارزش را روی بسته بندی محصولات خود قرار دهید و آن را به بازار عرضه کنید.

با توجه به نشانه ها و قوانینی که در این مقاله و مقاله قبل اشاره شد، شما می توانید متوجه شوید که چه زمانی بهترین زمان برای تغییر بسته بندی محصول تان است و وقتی زمان آن فرار رسید، با خیال راحت این کار را انجام دهید.


چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید؟ (1)

یکی از مهمترین ارکان در فروش و بازاریابی محصول، بسته بندی آن است. اما باید بدانیم چه زمانی و بر اساس چه قواعدی باید بسته بندی محصول را تغییر بدهیم تا هم در صنعت بازاریابی با مشکل مواجه نشویم و هم با رعایت قواعد به تغییر بسته بندی محصول در زمان مناسب پرداخته شود. در این مقاله خواهید دید که چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. چه قوانینی را برای تغییر بسته بندی محصول باید استفاده کنید. چطور در برابر تغییر بسته بندی محصول مقاومت نکنید و راحت تر آن را بپذیرید. چقدر باید در بسته بندی محصول تغییرات ایجاد کنید تا هم برای مشتری جذاب باشد و هم باعث سردرگمی او نسبت به بسته بندی قبلی نشود. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

زمان لازم برای تغییر بسته بندی محصول

بر اساس تحقیقاتی که در صنعت بسته بندی انجام شده است، 6 سال زمان لازم است تا شما بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. بسته بندی محصول شما بعد از گذشت 6 سال باید تغییر کند و اهمیتی ندارد که سیاست های برنامه ریزی شده شما در 6 سال قبل چه بوده اند چون آن سیاست ها برای 6 سال بعد مناسب نیستند و باید قوانین و سیاست های جدیدی اتخاذ شود. تغییر بسته بندی شما نباید شتاب زده باشد و شما باید بر اساس هدفی که دارید، انتخاب کنید که بسته بندی محصول چطور تغییر کند.

تغییر بازار هدف و رقبا

پس از گذشت 6 سال رقبای شما تغییر می کنند. برخی شرکت ها که قبلا رقیب شما بودند، ورشکست شده اند یا نوع کارشان را تغییر داده اند. برخی از سازمان ها قدرتمند تر شده اند و از شما پیشی گرفته اند. زمانی که 6 سال از سیاست قبلی شما برای رقابت بین شرکت های مشابه می گذرد، زمان آن است تا روی بسته بندی محصول خود بیشتر فکر کنید چون الان رقبای شما و بازار هدف شما نسبت به 6 سال پیش متفاوت شده است.

شناسایی مشتریان

پس از گذشت این زمان شما متوجه شده اید که نیاز های مشتریان تان چیست. متوجه شده اید چه چیزی رفاه و راحتی را برای آن ها به ارمغان میاورد. متوجه شده اید چه نوع بسته بندی ای برای آن ها جذاب تر است و استفاده از چه رنگ هایی در طراحی بسته بندی محصول تان، می تواند باعث شود تا آن ها برای چند ثانیه به محصول شما خیره شوند و سپس اقدام به خرید کنند. از نمونه های مثبت تغییر محصول که به رفاه مصرف کننده پرداخته بود، طراحی بسته بندی سس های کچاپ بود که قبلا به صورت شیشه ای استفاده می شود و خالق شرکت پس از مدتی دریافت که اگر بسته بندی محصول را به صورت برعکس در اختیار مصرف کننده قرار دهد، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. یا شرکت های آبمیوه سازی پس از گذشت چند سال متوجه شدند که ساخت پاکت های آبمیوه به شکل مورب باعث راحت ریخته شدن نوشیدنی به داخل لیوان می شود. زمانی که شما سلیقه و نیز مشتری را شناسایی کردید، می توانید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید.



بالا رفتن خرید پوشاک با بسته بندی خاص

زمانی که مشتری تصمیم به خرید یک محصول می گیرد، اولین چیزی که روی تصمیمش اثر می گذارد، بسته بندی است. بسته بندی خاص یک محصول اعم از پوشاک، مواد غذایی، مواد بهداشتی و... بر روی خرید آن محصول تاثیر می گذارد. کیفیت بسته بندی و نوع بسته بندی روی تصمیم مشتری برای خرید اثرگذار است. بسته بندی پوشاک یک فرآیند تجاری پیچیده ست که هدف آن نمایش محصول و اعتبار برند است.

اما چطور می توان به یک بسته بندی خاص و مناسب برای پوشاک رسید؟

بسته بندی پوشاک و صنعت تولید سلفون از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته است و باعث شده است تا از کیسه چند لایه برای بسته بندی پوشاک استفاده شود. این نوع بسته بندی باعث شده است تا پوشاک شما از خطرات احتمالی که ممکن است در حین حمل و نقل به وجود بیاید، در امان باشد. چیزی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اهمیت دادن به حفظ محیط زیست است. بسته بندی هایی که امروزه انجام می شود، از مواد بازیافتی استفاده می کنند و تلاش می کنند تا کمترین آسیب را به محیط زیست برسانند.

برای این که در میان انبوه تولید کنندگان بتوانید محصول خود را به بهترین شیوه به نمایش بگذارید، باید چند ویژگی را رعایت کنید:

مشتری رغبتی ندارد که پوشاکی که خریداری می کند با بسته بندی خراب و آسیب دیده به دستش برسد. استفاده از کیسه چند لایه و بسته بندی های مقاوم می تواند سلامت محصول شما را تضمین کند.

بسته بندی محصول شما باید سادگی و در عین حال زیبایی را به نمایش بگذارد. شما می توانید با استفاده از طراحی خاص که در ادامه می توانید نمونه های آن را مشاهده کنید، نظر مشتری را جلب کنید و اعتبار برند خود را بالا ببرید.



بسته بندی پوشاک باید علاوه بر این که به زیبایی محصول کمک می کند، راحتی استفاده از محصول هم در پی داشته باشد. یعنی طراحی شما هر چقدر هم که خاص و جالب باشد ولی مصرف کننده را در استفاده از محصول دچار مشکل کند، برای مشتری جذاب نخواهد بود. در ضمن روی بسته بندی محصول باید حتما اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد را درج کنید. نحوه شستشوی لباس، نحوه نگهداری از آن و.. باید به صورت کاملا شفاف روی بسته بندی چاپ شده باشد.

یکی از بهترین راه ها برای این که نظر مشتری را جلب کنید، طراحی بسته بندی خاص است. علاوه بر این ها شما می توانید با رعایت قوانین و ویژگی های یک بسته بندی، پوشاک مورد نظر خود را به دست مشتری برسانید.