بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

بهترین های چاپ

معرفی بهترین خدمات چاپی

کیسه برنج در منزل

چطور باید از کیسه برنج در منزل نگهداری کند؟ چطور می توان شرایطی فراهم کرد که بدون این که آسیبی به برنج وارد شود و در معرض هجوم حشرات قرار گیرد، کیسه برنج را در منزل نگه داشت؟ اگر برنج تازه می خرید، شرایط نگهداری آن به مراتب سخت تر است و بیشتر باید مواظبت کنید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به راحتی کیسه برنج را در منزل نگهداری کنید و مشکلی برای برنج داخل آن پیش نیاید.

اگر شما از آن دست خانواده ها هستید که مصرف یک سال برنج تان را یک جا می خرید، پس باید مکان مناسبی را برای انبار کردن داشته باشید. این مکان باید کاملا خشک باشد که هیچ گونه رطوبتی به برنج نفوذ نکند و باید خنک باشد چون هوای گرم باعث هجوم حشرات و زودتر خراب شدن برنج می شود. رطوبت و گرمای زیاد هر دو عوامل رشد آفت های برنج هستند، به همین دلیل برنج باید دور از نور خورشید قرار داشته باشد.

کیسه برنج را در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار دهید و کاملا روی زمین نباشد. این ارتفاع می تواند بین 20 تا 25 سانتی متر باشد  برای این که این ارتفاع را تامین کنید، می توانید از قفسه های فلزی استفاده کنید.

برای این که جریان هوا در اطراف کیسه های برنج وجود داشته باشد، کیسه های برنج را از دیوار یا دیواره قفسه فاصله دهید. نبودن جریان هوا باعث ورود حشرات موذی در کیسه برنج می شود و برنج شما را خراب می کند.

برنج ها را در کیسه پارچه ای نگهدارید تا مشکلاتی که کیسه پلاستیکی دارد، برای برنج شما پیش نیاید. کیسه پارچه ای از ورود رطوبت و گرما به داخل برنج جلوگیری می کند و فضای امن تری نسبت به کیسه پلاستیکی برای برنج شماست. در ضمن برای محیط زیست هم مناسب تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.